واکسینه شدن 930 نفر در گناوه

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: ۹۳۰ نفر از گروه‌های خاص در این شهرستان واکسن کرونا دریافت کردند.
تصویر واکسینه شدن 930 نفر در گناوه

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، عصمت حیدری روز چهارشنبه در جمع اعضای ستادمدیریت مقابله با کرونا این شهرستان افزود: باتوجه به اینکه واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان و بیماران خاص در اولویت قرار گرفته است در این ارتباط یکهزار و ۲۵۴ دوز واکسن تاکنون به این شهرستان اختصاص یافته است.

وی اظهارکرد: کادر ۲ بیمارستان شهرستان، کارکنان بهداشت و درمان، اورژانس ۱۱۵، بیماران دیالیزی، هموفیلی، سرطانی، جانبازان بالای ۵۰ درصد، ام اس، شماری از مددجویان تحت پوشش بهزیتستی در سرای مهر و پزشکان بخش خصوصی گروه‌های دریافت کننده واکسن کرونا بوده‌اند.

حیدری گفت: باتوجه به شیوع ویروس جهش یافته در کشور هند باید برنامه ریزی و تمهیدات لازم هنگام برگشت ملوانان صورت گیرد.

حیدری افزود: شبکه بهداشت و درمان آمادگی کامل برای نمونه‌گیری از ملوانان دارد و در این زمینه نیاز به فضای مناسب برای نیروهای این شبکه در ورودی‌های دریایی و همکاری اداره بندرودریانوردی است.

وی بیان کرد: تاکنون یکهزارو ۲۷۱ تست تشخیص سریع کرونا از ملوانان گرفته شده‌است که ۸۸۲ مورد در گناوه و ۳۸۹ نفر در بندرریگ بوده‌است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: باتوجه به اینکه فاز دوم واکسیناسیون برای افراد بالای ۸۰ سال اجرایی شده‌است، به منظور جلوگیری از تجمع دریافت کنندگان، به یک سالن بزرگ همراه با در دسترس بودن اینترنت نیاز است.

وی به عملکرد این شبکه در فروردین ماه امسال اشاره کرد و افزود: دراین مدت یکهزارو ۴۶۴ بازدید از اماکن عمومی، ۱۲۸ مورد از کارگاه‌ها و شرکت‌ها و صنوف حرفه‌ای و ۲۴۱ مرحله از ادارات و دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت.

حیدری یادآورشد: صدور ۴۵۸ اخطاریه در این مدت به واحدهای متخلف صادر شد و ۹۸ نفر به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: در فروردین امسال ۸۹ واحد صنفی متخلف تعطیل و مهروموم شدند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه بیان کرد: تنها راه پیشگیری و مقابله با شیوع فزاینده ویروس کرونا در این شهرستان، حضور نیافتن در تجمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی، استفاده دائم از ماسک و شست و شوی مکرر دست‌ها است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و در وضعیت کرونایی قرمز قرار دارد.

285395