تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر نقش‌آفرینی جامعه کارگری در عرصه تولید

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جامعه کار و کارگری در وجود و دوام انقلاب و تولید در عرصه‌های مختلف با وجود شرایط جنگ‌ تحریمی، محاصره اقتصادی و شیوع ویروس کرونا نقش‌آفرین بوده است.
تصویر تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر نقش‌آفرینی جامعه کارگری در عرصه تولید

به گزارش سایت خبری پرسون، احمدعلی موهبتی روز چهارشنبه در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به مناسبت هفته کار و کارگر اظهارداشت: اگر حوزه رفاه، سلامت، حقوق، آموزش و ادامه فرایند تا مرحله بازنشستگی کارگران متوازن دیده نشود می‌تواند آسیب‌زا و اثر سو در جامعه بگذارد.

وی با بیان اینکه کارگران در عرصه تولید ستون فقرات و عامل دوام و بقای این کشور بوده‌اند افزود: اینکه بخش کارفرمایان را از جامعه کارگری جدا کنیم درست نیست در واقع آنان نیز خودشان بخشی از این مجموعه‌اند و اگر تصمیمی که در جامعه گرفته می‌شود کارگر و کارفرما را با هم نبینیم در غیر این صورت گام بعدی تصمیماتمان مشکلاتی ایجاد می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در تمام دنیا موضوع تولید با وجود کارگر و کارفرما مدنظر بوده خاطرنشان کرد: در شرایط سال‌های پیش بعضی از ابزارهای تولید در این حوزه اثراتی را گذاشته‌اند مانند دانش و تکنولوژی و بعضی اقدامات توسعه‌ای که سبب شده جای بازار نیروی انسانی را این دانش بگیرد که در برخی موارد برای جامعه بحران‌زا خواهد بود.
وی با بیان اینکه اگر در شرایط این چنینی درست برنامه‌ریزی نشود حتما قشر کارگری جامعه و آن بخش که به دانش روز مجهز نیست و استفاده از ابزار را ندارند دچار آسیب می‌شود تصریح کرد: در حوزه پیوند تکنولوژی و کار باید سراغ راه‌های جدید در حوزه شغلی و کاریابی برویم تا نیاز جامعه با حداکثر کیفیت تحقق بخشیده شود.

موهبتی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در سیستان و بلوچستان شرایط اشتغال آن را متفاوت کرده تاکید کرد: از شمال تا جنوب این استان تبدیل به کارگاه فعال عمرانی شده و وقتی ۶۰ هزار واحد مسکونی در حوزه بنیاد مسکن از (سیل، محرومیت‌زدایی، حاشیه‌نشینی و اقدام ملی شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر انجام می‌شود) این یعنی اشتغال بزرگ در حوزه کارگری و یک تحرک در حوزه بازار مجموعه‌ای از چرخه تولید که در اشتغال جامعه اثرگذار است.
وی با بیان اینکه راه‌آهن چابهار- زاهدان که ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای آن محقق شده و قشر زیادی در این مجموعه مشغول کار هستند تصریح کرد: با این راه‌آهن ظرفیت‌ها و استعدادهای دیگر سیستان و بلوچستان نیز با شتاب فزاینده به رونق در خواهد آمد.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۱۳.۵ درصد بزرگراه‌های کشور پارسال در این استان بوده که تا پایان دولت ۱۰۰ کیلومتر دیگر نیز افتتاح خواهد شد بیان کرد: اشکال بزرگ که در منطقه وجود دارد این است که فرهنگ و کار و تلاش از آن گرفته شده است.
وی با بیان اینکه خانواده حوزه وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی یک خانواده بزرگ است و ۱۰ تا ۱۲ مجموعه دارد که همگی در سیستان و بلوچستان نقش‌آفرین بوده‌اند خاطرنشان کرد: مجموعه پروژه‌های عمرانی به اضافه اقدامات اشتغالزایی که انجام شد در فصل پاییز پارسال نرخ بیکاری استان را تک رقمی کرد.

موهبتی با اشاره به اینکه با شرایطی که در بودجه ۱۴۰۰ به وجود آمده و این بودجه در سیستان و بلوچستان ۴۰۰ درصد رشد داشته و از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان رسیده تاکید کرد: این مهم حتماً در استان و آینده آن حرکت بزرگ خواهد بود و اتفاقی تکرار نشدنی است.
وی تصریح کرد: هر کسی که این مملکت را متعلق به خودش می‌داند نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و باید در انتخابات حضور و مشارکت حداکثری داشته تا دشمن را ناامید کند.

منبع:ایرنا

285377