ادعای تغییر ردیف‌های بودجه در مجلس تکذیب شد

روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در واکنش به گزارش روزنامه سازندگی در جوابیه‌ای تاکید کرد؛ ادعای ۲۰۰ تغییر در ردیف‌های بودجه، دروغ است.
تصویر ادعای تغییر ردیف‌های بودجه در مجلس تکذیب شد

به گزارش سایت خبری پرسون، روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در واکنش به گزارش روزنامه سازندگی که ادعا کرده بود، تغییرات در بودجه را بررسی کرده، متنی را به این شرح منتشر کرده است:


به نام خدا
در گزارشی که روزنامه سازندگی به عنوان انتشار جزئیات از آن چه «دستکاری بودجه» نامیده شده، مطالبی سراسر کذب آمده که در این زمینه، بیان چند نکته لازم به ذکر است:

۱- این گزارش طبق معمول مطالب این روز‌های رسانه‌های اصلاح طلب و رسانه‌های معاند فارسی زبان، سرشار از دروغ‌های آشکاری است که نویسنده با دستانی خالی از هرگونه مدرک برای تخریب مجلس، به صورت خلاف واقع مطرح کرده است. ادعای صراحتا دروغ ۲۰۰ تغییر در ردیف‌های بودجه یکی از این دروغ هاست و روزنامه سازندگی باید در دستگاه قضایی با عواقب این داستان‌پردازی، مواجه شود.

۲- حتی در نامه‌ای که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درباره جداول بودجه نوشته اند، از هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق سوالاتی پرسیده شده بود، اما روزنامه سازندگی در اقدامی سیاسی، از این نامه برای تخریب رئیس مجلس استفاده کرده است؛ اتفاقی که در ماه‌های اخیر از سوی رسانه‌های اصلاح طلب به کرات دیده شده که خاستگاه آن نیز، نداشتن کارنامه مشخص در خدمت به مردم در حوزه‌های مختلف اجرائی است که لاجرم نفع و بقای خود را در تخریب کارنامه موفق یک مدیر جهادی جستجو می‌کنند.

دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه علنی سه شنبه ۳۱ فروردین ماه صراحتا مطرح کرده بود که در جلسه‌ای به دغدغه‌ها و ابهامات نمایندگانی که درباره جداول سوالاتی دارند، رسیدگی می‌شود. در توضیحات هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق نیز به این دغدغه‌ها و سوالات پاسخ داده شده است؛ بنابراین سوءاستفاده این روزنامه از نامه داخلی نمایندگان درباره یک رویه حاکم که در مجالس گذشته از جمله مجلس دهم که متشکل از همفکران روزنامه سازندگی بود و این روزنامه جسارت پرداختن به آن را نداشت، به سمت رئیس مجلس، حاکی از داستان پردازی دروغ به قصد تخریب رئیس مجلس است.

۳- سال گذشته در جریان بررسی بودجه سال ۹۹، مجلس دهم که در اختیار اصلاح طلبان بود، در اقدامی بی نظیر به بهانه کرونا، لایحه بودجه را حتی در مجلس بررسی هم نکردند. نتیجه این پنهان کاری بودجه‌ای در مجلس دهم و دولت فعلی، فشار‌های سنگین معیشتی بود که به مردم وارد شد. روزنامه سازندگی آن روز‌ها احساس مسئولیت درقبال شفاف سازی جداول نمی‌کرد؟ اکنون که نمایندگان مجلس یازدهم برخلاف مجلس قبلی با شفافیت تلاش می‌کنند رویه‌های غلط مجالس گذشته را اصلاح کنند، روزنامه سازندگی با سوار شدن بر این تلاش نمایندگان مجلس برای کنار زدن رویه‌های غلط گذشته، در پی کدام منفعت سیاسی است؟

۴- هشت سال تخریب زیرساخت‌های اقتصادی کشور و نابودی معیشت مردم توسط دولت مورد حمایت اصلاح طلبان و روزنامه سازندگی و سکوت رسانه‌های وابسته به دولت در قبال این فاجعه اقتصادی، مهم‌ترین گواه بر سیاسی کاری این روزنامه و سایر رسانه‌های مشابه است. شاهد مثال این که در ۴۵ روز گذشته که یکی از دغدغه مردم ایران، تنظیم بازار و گرانی افسارگسیخته شب عید و کمبود مرغ و صف‌های طویل برای خرید گوشت مرغ بود و مجلس شورای اسلامی با اختیارات قانونی خود برای بازگرداندن آرامش به بازار از طریق به تحرک واداشتن دولت تلاش می‌کرد، این روزنامه بدون پرداختن به مسائل اصلی زندگی و معیشت مردم، گویی در جهان و کشوری دیگر زندگی می‌کند و دغدغه معیشت و گرانی ندارد. طبیعی است که وقتی چنین دغدغه‌ای نباشد و مسائل اصلی مردم از گردونه محتوای یک رسانه حذف شود، ناگزیر باید به داستان پردازی پرداخته و با داستان نویسی صفحات را پُر کرد.

۵- روابط عمومی مجلس شورای اسلامی برخلاف مشی همیشگی یعنی مدارا با رسانه‌های مخالف و منتقد، و برای آن که ساحت مقدس نقد و آزادی انتقاد مخدوش نشود و در حمایت از رسانه‌هایی که منتقد هستند، اما انصاف دارند، پرونده این دروغ پردازی را به قوه قضائیه ارسال خواهد کرد.

285213