صدور جریمه ۱۵ میلیاردی برای واحدهای متخلف صنفی در فارس

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: در بازرسی‌های انجام شده از واحدهای صنفی سطح استان در فروردین‌ امسال بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال جریمه برای افراد متخلف صادر شده است.
تصویر صدور جریمه ۱۵ میلیاردی برای واحدهای متخلف صنفی در فارس

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، غلامرضا سالاری گفت: طی فروردین ماه، گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان با همکاری سازمان صمت، اتاق‌های اصناف، شبکه‌های بهداشت و سازمان جهاد کشاورزی بیش از ۶۷۰۰ مورد بازرسی را انجام داده‌اند.

وی از تشکیل ۵۸۰ فقره پرونده در این بازرسی‌ها خبر داد و افزود: عمده این بازرسی‌ها مربوط به اقلام اساسی همچون مرغ، گوشت، میوه و روغن در حوزه عرضه و تولید و همچنین نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی بوده که متخلفان این پرونده‌ها توسط شعب تعزیرات حکومتی استان بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال جریمه نقدی شده و علاوه بر این احکامی همچون تعطیلی و نصب پارچه تخلف نیز صادر شده است.

سالاری با تاکید بر اینکه سازمان تعزیرات حکومتی به‌عنوان یک نهاد شبه قضائی، رسیدگی به پرونده‌های در حوزه صلاحیت را به عهده دارد افزود: حضور در گشت‌های بازرسی در کنار دیگر دستگاه‌های نظارتی در شرایط فعلی اقتصادی و به منظور حمایت از مصرف کنندگان و به ویژه اقشار کم درآمد انجام می‌شود و لذا نهادهای متولی نظارت بر بازار و عرضه مایحتاج عمومی در قانون مشخص شده است.

مدیرکل تعزیرات فارس اضافه کرد: شهروندان می‌توانند شکایات و گزارشات خود را به سامانه ۱۲۴ سازمان صمت اعلام نمایند تا موارد تخلفات توسط بازرسان این سازمان بررسی و در صورت وقوع تخلف، پرونده متخلفین در تعزیرات حکومتی استان رسیدگی و مجازات‌های قانونی اعمال شود.

منبع:مهر

284966