رئیس‌کل دادگستری استان مطح کرد؛

عدم ثبت تخلف انتخاباتی در گلستان

رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: رصد فضای انتخاباتی استان در حال انجام است و تاکنون هیچ تخلفی در این زمینه ثبت نشده است.
تصویر عدم  ثبت تخلف انتخاباتی در گلستان

به گزارش سایت خبری پرسون از گلستان، هادی هاشمیان امروز در جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی گلستان اظهار کرد: بررسی صلاحیت‌های داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در حال انجام است و متولیان امر باید مراقب باشند در بررسی صلاحیت‌ها تحت تأثیر سلایق، لابی‌گری‌ها و اعمال‌نفوذها قرار نگیرند.

وی افزود: دستگاه قضایی در کنار دستگاه‌های نظارتی برای فضای سالم و امن انتخاباتی در استان تلاش می‌کند و به مردم اطمینان می‌دهیم آنچه در صندوق بیاندازند همان بیرون خواهد آمد.

رئیس‌کل دادگستری گلستان از گروه‌ها و احزاب هم خواست: مراقب باشند برای به دست آوردن رای، با تخریب، توهین، سیاه نمایی و خدشه به وحدت اقوام و مذاهب، در مسیر دشمنان حرکت نکنند.

هاشمیان گفت: همه تبلیغات و برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی در استان رصد می‌شود و در برخورد با کسانی که قانون را نادیده بگیرند، تعلل نمی‌کنیم.

مردم تخلفات انتخاباتی را گزارش کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان هم در این جلسه از افزایش نظارت بر تبلیغات انتخابانی در فضای مجازی خبرداد و از مردم هم دعوت کرد: تخلف و جرائم انتخاباتی را به‌صورت حضوری از طریق مراجعه به معاونت‌های پیشگیری از جرم دادسراها یا اینترنتی از طریق ثبت در سامانه سجام به نشانی sajam.scpd.ir ثبت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی قاسمی وناجمی بیان کرد: نام گزارش دهنده تخلفات، محرمانه می‌ماند و گزارش‌ها پس از بررسی به شعب منتخب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی فرستاده خواهد شد.

لزوم بررسی دقیق صلاحیت نامزدها

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه بر بررسی دقیق صلاحیت نامزدهای نمایندگی شوراهای شهر و روستا تأکید کرد و گفت: اعضای شوراها، به‌عنوان کسانی که بعد از انتخاب بر عملکرد شهرداری‌ها نظارت خواهند کرد، باید صلاحیت داشته باشند.

حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی تصریح کرد: پرونده‌های متعدد سوءاستفاده مالی و اختلاس در برخی شهرداری‌ها و شوراها نشان می‌دهد اعضای شوراها آن‌گونه که باید به وظایف نظارتی خود درست عمل نکردند.

منبع:ایسنا

284946