رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خبر داد:

شروع واکسیناسیون کرونایی در 17 هزار زنجانی بالای 80 سال

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از شروع واکسیناسیون برای رده سنی بالای 80 سال از روز سه شنبه هفته جاری خبر داد و گفت: ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفر بر اساس سامانه سیب تحت پوشش قرار می‌گیرند.
تصویر شروع  واکسیناسیون کرونایی در 17 هزار زنجانی بالای 80 سال

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، دکتر پرویز قزلباش در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان با اشاره به اینکه پس از انجام این مرحله، واکسیناسیون برای گروه‌های سنی بین ۷۵ تا ۸۰ سال انجام خواهد شد افزود: طبق برنامه تزریق واکسن کرونا به همین روال پنج سال به سمت پایین ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای انجام این کار مهم چهار ورزشگاه در شهر زنجان پیش بینی شده است، اضافه کرد: در کنار درمانگاه ها، بیمارستان ها، بطور ویژه سالن پیام شهر زنجان برای انجام واکسیناسیون در نظر گرفته شده که امیدواریم با تجهیز ورزشگاه‌های دیگر این کار شتاب بیشتری به خود بگیرد.

این مسوول ادامه داد: بر این اساس در شهرهای ابهر و خرمدره نیز هر کدام یک مکان برای واکسیناسیون گروه های هدف لحاظ شده که آماده سازی آن، از هم اکنون در حال انجام است که امیدواریم با ارسال واکسن ها این مهم تسریع یابد.

وی همچنین به کارآزمایی بالینی تزریق واکسن کوبایی - ایرانی از اواخر هفته جاری در این استان اشاره کرد و گفت: سه هزار داوطلب بین ۱۸ تا ۸۰ سال در این طرح شرکت می کنند که ۲۰ درصد افراد بین ۶۵ تا ۸۰ سال هستند و تعداد مشخصی از داوطلبان دارای بیماری های زمینه ای انتخاب می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: قبل از انجام کارآزمایی بالینی سه، فرآیندهای لازم از قبیل معاینات پزشکی انجام و پس از تزریق، گروهای هدف به مدت هفت ماه تحت نظر قرار خواهند گرفت و استان زنجان جزو هفت استان کشور در اجرای این طرح است.

وی با اشاره به بسته شدن پرونده واکسناسیون فاز یک کرونا افزود: در این مرحله واکسن کرونا عمدتا کادر درمانی مستقر در بیمارستان ها، مراکز درمانی با مراجعه نسبت به تزریق اقدام می کردند که بخش عمده ای از آن انجام گرفته است.

قزلباش با بیان اینکه بخشی از کادر درمان تمایلی به تزریق واکسن نداشتند که نسبت به اخذ تعهد کتبی عدم رضایت از آنها مبادرت شد، خاطرنشان کرد: بخشی از کادر درمان نیز به کرونا مبتلا شده اند و هنوز مدت ۶ ماه از زمان ابتلای آنها سپری نشده که به این افراد واکسن تزریق نشده است.

منبع: ایرنا

284868

مطالب مرتبط