یک میلیون و ۲۵۳ هزار و ۵۰۲ تن کالا در راه‌آهن اراک بارگیری شد

مدیرکل راه‌آهن اراک گفت: یک میلیون و ۲۵۳ هزار و ۵۰۲ تن کالا پارسال در راه‌آهن این شهرستان بارگیری شد.
تصویر یک میلیون و ۲۵۳ هزار و ۵۰۲ تن کالا در راه‌آهن اراک بارگیری شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، حمید گوگوچانی روز یکشنبه افزود: ۱۳۵ هزار و ۳۲۶ تن کالا فروردین امسال و یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۱۷۶ تن سال گذشته در راه آهن آرام بارگیری شد که این شاخص به ترتیب ۲۱و۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش دارد.

وی ادامه داد: تن کیلومتر بار خالص و ناخالص این اداره کل راه‌آهن اراک فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۶ و هفت درصد رشد داشته‌ است.

مدیرکل راه‌آهن اراک خاطرنشان کرد: تن کیلومتر مبداء و مقصد و تن کیلومتر مرزی اداره کل راه‌آهن این شهرستان نیز در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۵ و سه درصد افزایش یافته‌است.

گوگوچانی خاطرنشان کرد: مازوت، گاز مایع، مواد شیمیایی و پتروشیمی از جمله مهمترین کالاهای جابه جا شده توسط راه‌آهن اراک به نقاط مختلف کشور از جمله بندر شهید رجایی، ماهشهر، نکا و کشورهای آسیای میانه و ترکیه بوده‌است.

وی ادامه داد: ۲۵۹ هزار و ۱۵۰ تن بار سال گذشته در راه‌آهن اراک تخلیه پنج میلیون و ۶۱ هزار و ۱۱۱ تن بار نیز در این مدت به راه‌آهن این شهرستان وارد شد.

مدیرکل راه‌آهن اراک گفت: بار تخلیه شده در راه‌آهن اراک سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد و بار وارده ۹ درصد افزایش یافته‌ است.

گوگوچانی بار صادره از راه‌آهن اراک در سال گذشته را پنج میلیون و ۹۲۰ هزار و ۱۳۷ تن عنوان کرد و افزود: حجم این محموله‌ها نسبت به سال قبل از آن حدود ۹ درصد افزایش یافته‌ است.

وی اظهار داشت: میزان بار مرز به مرز اداره کل راه‌آهن اراک در این مدت چهار میلیون و ۸۰۱ هزار و ۹۶۱ تن بود که نسبت به سال ۹۸ حدود ۹ درصد افزایش داشته‌ است.

مدیرکل راه‌آهن اراک ادامه داد: تن کیلومتر مبدا و مقصد و تن کیلومتر مرز به مرز اداره کل راه‌آهن اراک سال گذشته نسبت به سال قبل از آن به ترتیب ۲۹ و ۱۶ درصد رشد داشته است.

حوزه راه آهن اراک شامل ۵۴۵ کیلومتر خطوط ریلی در پنج استان قم، مرکزی، لرستان، همدان و کرمانشاه است که ۲۱ ایستگاه را زیر پوشش دارد.

284600

مطالب مرتبط