دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

کشور نیازمند یک تیم اجرایی قوی است که از دل بحران ها فرصت بسازد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر نگرانی من برای محاصره اقتصادی و معیشت مردم پس از جنگ تحمیلی نبود، شاید هیچگاه کاندیدای ریاست جمهوری نمی شدم.
تصویر کشور نیازمند یک تیم اجرایی قوی است که از دل بحران ها فرصت بسازد

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن رضایی صبح روز شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۰ در نشست ستاد جهاد توانمندسازی محرومین، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات جهادگران نیکوکار گفت: باید از فرصت های این ماه برای طلب غفران و رحمت الهی استفاده کنیم. از زحمات عزیزانمان در ستاد جهاد توانمندسازی محرومین صمیمانه تشکر می کنم. نتایج تلاش ها و خدمات شما نیکوکاران را محرومین جامعه لمس می کنند و خداوند پاداش این احسان شما را در ماه ضیافت الهی، دوچندان می کند. هر کس می خواهد به خدا برسد، باید از مسیر خدمت به مردم و محرومان، حرکت کند. ان شاء الله بتوانیم قلب امام زمان (عج) و رهبر عزیزمان را با فعالیت‌های جهادی شاد کنیم.
رضایی با اشاره به این نکته که دموکراسی موجود که در ایران هست فاصله زیادی با مردمسالاری دینی دارد، افزود: هیچ دینی به اندازه اسلام، طریقت رسیدن به خدا را از مسیر یاری رساندن به مردم مورد تاکید قرار نداده است. متاسفانه این طریقت ِ کمک به مردم در کشور ما، به انتخابات، آن‌هم فقط اعلام نظر در روز انتخابات منحصراً از طریق صندوق رأی محدود شده است. آیا اگر ۵۱ درصد به فرد و اندیشه ای رأی بدهند، ۴۹ درصد دیگر نقشی در اداره جامعه ندارند؟ نباید این طور باشد. آن ۴۹ درصد هم بخش مهمی از جامعه ما هستند و حق دارند در دولت، نماینده داشته باشند.

رضایی گفت: ما در این ستاد توانمندسازی محرومین، اساس کمک به مردم را در توانمندسازی قرار داده ایم. بزرگترین جهاد در کشور ما، توانمندسازی مردم است. خداوند متعال به هیچ انسانی ظلم نکرده است و گنج درونی و توانایی محرومین و معلولین را باید کشف کرد. خداوند اجر کسانی را که به توانمند کردن مردم کمک می کنند، در آن دنیا و این دنیا خواهد داد.

رضایی در پاسخ به پرسش یکی از حاضران درباره حضور احتمالی وی در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: حضور در عرصه انتخابات، برای من بی شباهت به عرصه انجام تکلیف دینی و میهنی نیست. حرکت های انتخاباتی اگر با انگیزه مادی و ریاست طلبی باشد، یک مهلکه و پرتگاه است. اگر نگرانی من برای محاصره اقتصادی و معیشت مردم پس از جنگ تحمیلی نبود، شاید هیچگاه کاندیدای ریاست جمهوری نمی شدم. نگرانی ها بابت معیشت مردم و اوضاع اقتصادی کشور نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه به شدت افزایش پیدا کرده است. برای حفظ معیشت مردم و حیثیت جمهوری اسلامی، نیازمند تشکیل دولت قوی و کارآمد هستیم و انگیزه ام برای ورود به عرصه سیاست، این بوده که حق مردم به مردم برسد و کسی به حق مردم دست درازی نکند.

رضایی افزود: معتقدم همه باید در جهت تقویت جامعه در برابر تحریم های اقتصادی و خنثی کردن فشارهای ناشی از تحریمها تلاش کنیم به نحوی که اوضاع به نفع مردم تغییر کند. اگر به این مساله توجه نکنیم و یک دولت کارآمد، قوی، مسئولیت پذیر و پاسخگو در سال جاری بوجود نیاید، در سالهای آتی، اعتبار پول ملی ما کاهش شدید پیدا خواهد کرد.

رضایی گفت: برخی مدیران نمی توانند از دل بحران های موجود، فرصت ایجاد کنند. کشور نیازمند یک تیم اجرایی قوی و کارآمد است که از دل بحران های موجود، به نفع ملت ایران فرصت بسازد.

رضایی گفت: از همه دلسوزان کشور و انسان های آزاده و وجدان های بیدار می خواهم که با نیت خالص الهی، کمک کنند تا بیکاری، فقر و تبعیض را مهار کنیم. با وجود نیروی انسانی جوان و منابع بسیار زیاد در کشور، تغییر این اوضاع به نفع ملت ایران امکان پذیر است.

وی افزود: اگرچه احتمال افزایش توطئه دشمنان خارجی وجود دارد، اما برایم کاملاً روشن است که با تشکیل یک دولت قوی و کارآمد و نیز تحول در اقتصاد و تولید ملی، می توانیم فقر، بیکاری و تبعیض را از جامعه دور کنیم. از بین بردن فقر و بیکاری در کشور، برای من روشن تر و دلگرم کننده تر از آزادی خرمشهر است.

284556