کشف 1.8 تن برنج قاچاق در بانه

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: 1.8 تن برنج خارجی قاچاق به ارزش 450 میلیون ریال در بانه کشف و ضبط شد.

تصویر کشف 1.8 تن برنج قاچاق در بانه

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار علی آزادی اظهار کرد: ماموران ایست و بازرسی شهید غلام الهی بانه در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه نیسان حامل بار، مشکوک می‌شوند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کرد بودند.

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این کامیون، یک تن و 800 کیلوگرم کیلوگرم برنج خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کنند.

وی با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان به ارزش 450 میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری 2 سارق در دهگلان

فرمانده انتظامی کردستان همچنین از دستگیری 2 سارق با کشف 6 فقره انواع سرقت در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در پی چندین فقره وقوع سرقت در شهرستان دهگلان این مهم بصورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی گفت: با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، گشت‌های هدفمند، با اشراف اطلاعاتی و کارهای فنی تخصصی، ماموران انتظامی موفق به شناسایی و دستگیری 2سارق شدند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: سارقان با مواجه با شواهد وادله جرم به 6فقره انواع سرقت اماکن خصوصی وقطعات داخل خودرو در شهرستان اعتراف ومقادیری اموال سرقتی از آنها کشف شد.

وی در پایان با بیان اینکه متهمان به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شدند، خاطرنشان کرد: پلیس به صورت شبانه روزی و با استفاده از تمام توان و تجهیزات با سارقین ومجرمان و متخلفان برخورد قاطع وسختی خواهد داشت و از شهروندان خواست هر گونه موارد مشکوکی را با پلیس 110 در میان بگذارند.

کشف یک تن آرد قاچاق در سقز

فرمانده انتظامی کردستان همچنین از توقیف یکدستگاه خودروی وانت نیسان حامل یک تن آرد قاچاق به ارزش 250 میلیون ریال توسط پلیس این شهرستان خبر داد و افزود: ماموران ایست و بازرسی «شهید ارجمندی» شهرستان سقز حین کنترل و پایش خودروهای عبوری، یکدستگاه خودروی وانت نیسان حامل کالای قاچاق را مشاهده و متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی ماموران پلیس از خودروی حامل کالای قاچاق، تعداد 25 کیسه آرد 40 کیلویی به میزان یک تن کشف شد.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به دستگیری یک نفر متهم و تشکیل پرونده قضایی در این رابطه اظهار کرد: ارزش ریالی این محموله قاچاق، بالغ بر 250 میلیون ریال برآورد شده است.

سردار آزادی خاطرنشان کرد: با دستور مقام قضایی، آرد قاچاق کشف شده به اداره صنعت و معدن شهرستان تحویل داده شد.

توقیف محموله البسه خارجی قاچاق در بیجار

وی از توقیف سواری پژو حامل 530 ثوب البسه خارجی قاچاق به ارزش 500 میلیون ریال خبر داد و گفت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مقابله با فعالیت های مجرمانه قاچاقیان و ناامن کنندگان اقتصاد کشور، مأموران یگان امداد شهرستان «بیجار» هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی یک دستگاه سواری پژو 405 حامل البسه خارجی قاچاق را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی کردستان افزود: مأموران در بازرسی از خودروی توقیفی تعداد 530 ثوب انواع البسه خارجی که به صورت قاچاق و بدون مجوز قانونی حمل می‌شد، را کشف که ارزش ریالی کالای مکشوفه برابر اعلام کارشناسان 500 میلیون ریال برآورد شده است.

سردار آزادی تصریح کرد: در این رابطه یک دستگاه پژو توقیف و یک نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

284499