تحلیلگر اوراسیا در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

احیای روابط 60 ساله ایران و کره جنوبی

تبعیت کره جنوبی از سیاست‌های آمریکا موجب بروز مشکلاتی در روابط ایران و کره جنوبی شده است و شاید عنصر اصلی در سفر نخست وزیر کره جنوبی به تهران نیز تلاش برای حل این مسئله است.
تصویر احیای روابط 60 ساله ایران و کره جنوبی

نوذر شفیعی تحلیلگر اوراسیا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص دیدار سران ایران و کره بیان کرد: ایران و کره جنوبی روابط ۶۰ ساله بسیار دوستانه‌ای را پشت سر گذاشته‌اند اما طی سال‌های اخیر با توجه به تحریم‌هایی که ایالات متحده آمریکا علیه ایران اعمال کرده است، کره جنوبی به این دلیل که در نهایت در چهارچوب نظم سیاسی بین‌المللی در کنار ایالات متحده آمریکا قرار دارد عملاً از سیاست‌های آمریکا تبعیت کرده است.

شفیعی تصریح کرد: تبعیت کره جنوبی از سیاست‌های آمریکا موجب بروز مشکلاتی در روابط ایران و کره جنوبی شده است و شاید عنصر اصلی در سفر نخست وزیر کره جنوبی به تهران نیز تلاش برای حل این مسئله است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مذاکره به سه مرحله پیش مذاکره، مذاکره و پس مذاکره تقسیم می‌شود. معمولاً در پیش مذاکره بعضی از مسائل مطرح می‌شود و چاره‌هایی نیز برای آن اندیشیده می‌شود، سپس سفرها صورت می گیرد.

این تحلیلگر اوراسیا در پایان اظهار داشت: قطعاً قبل از سفر نخست وزیر کره جنوبی به تهران، مذاکراتی درباره مسائل و مشکلات موجود صورت گرفته است و احتمالاً به راه حل‌هایی نه برای حل تمام مسئله بلکه حداقل برای حل بخشی از مسئله رسیده باشند. بنابراین ممکن است بخش‌هایی از هفت میلیارد دلاری که ایران در بانک‌های کره‌ای دارد به شکل های مختلف آزاد شود.

284302