رئیس نظام مهندسی ساختمان گیلان:

نقش برجسته معماران در خلق آثار فاخر با تکیه بر معماری غنی دیروز

رئیس نظام مهندسی ساختمان گیلان گفت: نقش برجسته معماران در خلق فضاهای باکیفیت و آثار فاخر غیرقابل انکار است و این تبحر میتواند از طریق کنکاش در آثار معماری گذشتگان و بهره گیری از ظرفیت های غنی دیروز و امکانات امروز در آثار معماری استان نیز جلوه گر شود.



تصویر نقش برجسته معماران در خلق آثار فاخر با تکیه بر معماری غنی دیروز

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، عبدالرضا قاسمیان لنگرودی روز جمعه مصادف با سوم اردیبهشت ماه و روز معمار اظهار کرد: جامعه معماری معاصر ایران امروز بیش از هر زمان نیازمند کنکاش در آثار معماری گذشتگان و بهره گیری از ظرفیت های غنی دیروز و امکانات امروز در ساختارهای شهری و روستایی و تناسب فرهنگی و اجتماعی با نیازهای مردمان خود هستیم.

وی افزود: معماران با کنکاش در آثار معماری گذشتگان و بهره گیری از پتانسیل های امروز در زایش آثار برجسته و ماندگار تلاش نمایند تا پاسخگوی نیازهای انسان معاصر و منطبق بر ارزشهای اجتماع بوده و در عین حال جلوه‌ گر تمدن کهن و پرافتخار این مرز و بوم باشند.
وی با اشاره به اینکه سوم اردیبهشت به مناسبت زادروز شیخ بهایی اندیشمند و معمار فرزانه ایرانی روز معمار نامگذاری شده است، اظهار کرد: شیخ بهایی از چهره های برجسته و ماندگار هنر معماری ایران بود که با استفاده از فناوری فراتر از عصر خود آثار ارزشمندی را به یادگار گذاشته است.

قاسمیان با بیان اینکه این روز بهانه ایست برای تعمق در گنجینه غنی میراث معماری که از نیاکان ما به جا مانده است، تصریح کرد: سرزمین ما ایران زادگاه معماران بزرگی می باشد که شاهکارهای بی نظیری خلق کرده اند و در تاریخ جاودان گشته و شهرت جهانی یافته‌ اند.

وی با تبریک مناسبت روز معماری خاطر نشان کرد: معماری دارای اساتید و پیشکسوتانیست که در انتقال دانش خود عاشق، دلسوز و سخاوتمند بودند؛ ضمن آنکه معماران جوانی هستند که با خلاقیت، ذوق، هنر و دانش خود در سطح ملی و بین المللی خوش درخشیده‌ اند.

رئیس نظام مهندسی ساختمان گیلان نقش برجسته این معماران را در خلق فضاهای باکیفیت و آثار فاخر غیرقابل انکار خواند و ابراز امیدواری کرد که این تبحر و مهارت در تجلی ارزشهای بومی در آثار معماری استان نیز جلوه‌ گر شود.

سازمان نظام مهندسی گیلان بیش از ۲۳ هزار عضو دارد که از این تعداد حدود چهار هزار نفر معمار هستند و از این تعداد حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر دارای پروانه اشتغال هستند.

منبع: ایرنا

284270