رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد:

کاهش تخلف‌سازی نتیجه صدور مکانیزه پروانه ساختمانی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، گفت: بهره برداری از طرح مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی نقش مهمی در کاهش تخلفات ساختمانی و تمایل شهروندان به ساخت و ساز قانونی خواهد داشت.
تصویر کاهش تخلف‌سازی نتیجه صدور مکانیزه پروانه ساختمانی

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، علی اصغر زحمتکش در مراسم رونمایی از سامانه شهروند سپاری که با حضور استاندار و مدیران ارشد استانی و شهری و به منظور ارائه خدمات غیر حضوری به شهروندان برگزار شد، طرح مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی را مهم و ضروری دانست و گفت: بسیاری از کارشناسان خبره ماه‌ها روی این طرح کار کردند.

وی افزود: زمان‌بر بودن و بروکراسی اداری پیچیده و نفس‌گیر صدور پروانه ساختمانی همواره یکی از دغدغه های اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوده است که تاثیر زیادی در افزایش تخلف‌سازی داشت و مردم را دل‌زده می‌کرد که سراغ اخذ پروانه ساختمانی نروند.

زحمتکش با بیان اینکه پروسه غیر حضوری شدن صدور پروانه ساختمانی با همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف انجام شد، تصریح کرد: یک بخش این طرح مربوط به شهرداری بود که با همت و پشتیبانی شهردار، معاونین شهرداری و کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر با محوریت مهندس قمی و مهندس سفید انجام شد و بخش دیگر آن در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و با فراهم کردن زیرساخت های امضای دیجیتال و فرم‌ها به انجام رسید.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با تاکید بر اهمیت مکانیزه شدن صدور پروانه ساختمانی یادآور شد: موضوعی که معاونت عمرانی استانداری یزد بارها در جلسات پیشگیری از تخلفات ساختمانی تاکید زیادی بر آن داشتند، بحث زمان بر بودن صدور پروانه ساختمانی و لزوم کوتاه تر شدن پروسه اخذ آن بود که اکنون در این تفاهم نامه لحاظ شده است.

وی ادامه داد: در این تفاهم‌نامه‌های دیده شده است که پروانه های ساختمانی حتما با نقشه های معماری صادر شوند. تهیه نقشه های سازه، برق و مکانیک پروسه زمان‌بری است که می‌تواند عامل مهمی در افزایش تخلفات ساختمانی باشد که این موضوع خوشبختانه در این تفاهم‌نامه آمده است.

مهندس زحمتکش در پایان خاطرنشان کرد: لازم است از تلاش‌های تیم انفورماتیک و همکاران خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و همچنین پشتیبانی و حمایت های مستمر مدیران شهرداری و کمیسیون شهر هوشمند و راهنمایی ها و همکاری‌های مدیران ارشد استانی از جمله دکتر طالبی استاندار و مهندس صادقیان معاونت عمرانی استانداری یزد تشکر کنم.

گفتنی است از این پس شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه شهروند سپاری خدمات تخصصی مانند پاسخ استعلام بانک، گواهی نقل و انتقال، گواهی عدم خلاف و همچنین پروانه شهرسازی را به صورت الکترونیکی دریافت و از خدمات عمومی شامل پرداخت عوارض نوسازی، اعلام هوشمند ضابطه، سوابق آراء کمیسیون و محاسبه زیربنای ساخت استفاده کنند.

انتهای پیام/

322063

سازمان آگهی های پرسون