چهار اردوی پارالمپیکی در کیش

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: این جزیره هم اکنون میزبان چهار اردوی تیم ملی پارالمپیکی است.
تصویر چهار اردوی پارالمپیکی در کیش

به گزارش سایت خبری پرسون، عزیزالله فرضی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این تیم ها شامل تیم ملی والیبال نشسته، پارا دوومیدانی، وزنه برداری معلولان و جانبازان و پار اتیروکمان است.

وی اضافه کرد: تیم ملی مردان والیبال نشسته کشورمان از ۳۰ فروردین امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی وارد اردوی آمادگی خود شده است.

مدیرعامل مووسسه ورزش و تفریحات سالم کیش افزود: داود علیپوریان، صادق بیگدلی، مهدی بابادی، مرتضی مهرزاد، مجید لشگری، رمضان صالحی، امیر کفشدارمتولی، میثم علی‌پور ، محمدرضا سبحانی‌نیا، مهرزاد مهروان، حسین گلستانی، سید محمد سیدحسینی، محمد نعمتی، جمال نظری ، مرتضی رمضانی ۱۵ ملی پوشی هستند که زیر نظر هادی رضایی سرمربی و فرید صائبی مربی تیم ملی به تمرین می پردازند.

وی یادآور شد: هشتمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی پارادوومیدانی جانبازان و معلولان نیز در ادامه اردوهای تیم های ملی جانبازان و معلولین اعزامی به مسابقات پاراالمپیک توکیو از ۳۰ فروردین در کیش پیگیری ‌شد.

فرضی پور گفت: این اردو تا ۲۹ اردیبهشت با پیگیری تمرینات سعید افروز، امان اله پاپی و صادق بیت‌سیاح زیر نظر مهدی شاهرخی، مصطفی بهرامی و مهدی فارسی مربیان تیم ملی در جزیره کیش برگزار می شود.

وی اظهار داشت: علیرضا مختاری از پنجم و علی اصغر جوانمردی نیز از دهم اردیبهشت به جمع اردونشینان اضافه می شوند و زیر نظر هرمز راد صادقی نیا مربی تیم ملی به تمرین ادامه خواهند داد.

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سلام کیش اضافه کرد: سجاد محمدیان، هادی کاییدی دیگر ملی پوشان کشورمان نیز زیر نظر مصطفی بهرامی مربی تیم ملی از ۱۰ تا ۲۹ اردیبهشت در جزیره کیش تمرین خواهد کرد.

وی افزود: همچنین ملی پوشان تیم ملی پاراتیروکمان نیز از اول تا پنجم اردیبهشت در این جزیره اردو زدند که علی سینامنشازاده، رمضان بیابانی، محمدرضا زندی در رشته کامپوند و اصغر زارعی‌نژاد در رشته ریکرو به سرمربیگری مجید کهتری و جبرائیل عبادی به عنوان مربی از حاضران این اردو هستند.

فرضی پور گفت: در این اردو برای تست آمادگی ملی‌پوشان با حضور محبوبه شهریاری و سیده زهرا حسینی، دو داور رسمی فدراسیون در دو روز از ملی‌پوشان رکورد گرفته شد.

وی یادآور شد: تیم ملی وزنه برداری معلولان و جانبازان جمهوری اسلامی نیز از ۱۵ فروردین در این جزیره با حضور هشت ورزشکار اردو زده و تا هشت اردیبهشت ماه در حال ادامه تمرینات خود هستند.

هم اکنون ۳۸ رشته ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که موسسه ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است.

در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

منبع:ایرنا

284265