معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان:

ضرورت مشارکت علمای شیعه و سنی در اجرای طرح گفتمان دینی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان از راه‌اندازی طرح گفتمان تبلیغ خبر داد و مشارکت علمای شیعه و سنی در اجرای این طرح را ضروری دانست.
تصویر ضرورت مشارکت علمای شیعه و سنی در اجرای طرح گفتمان دینی

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، حجت الاسلام حسینعلی رضا زاده روز پنجشنبه در نشست روحانیان شیعه و سنی آستارا در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان از راه‌اندازی گفتمان تبلیغ در شهرستان‌های استان با همکاری پنج استاد حوزه علمیه به منظور راهبری تبیین معارف دینی در جامعه خبر داد و افزود: در این طرح باید امیدافزایی محور سخنرانی ها و فعالیت های روحانیان در مساجد در طول سال باشد.

وی اظهار کرد: علما سه روز در هفته برای پیشبرد هدف های طرح در شهرستان ها کارگاه های آموزشی دایر می کنند و مشارکت علمای شیعه و سنی ضروری است.

وی بیان کرد: گفتمان سازی تبلیغ جزو تاکیدات مقام معظم رهبری است و گیلان به عنوان نخستین استان، این طرح را به صورت گسترده اجرا می کند و بخشی از گفتمان نیز با توجه به شرایط کرونا در فضای مجازی ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: فرهنگ، اندیشه و دین موجب تمایز مردم ایران با سایر کشورها شده است و باید این اندیشه و فرهنگ برای مقابله با جنگ نرم دشمن به سمت اندیشه دینی و فرهنگ ناب جهت‌ دهی شود.

رضازاده گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از نهادهای متولی فرهنگ کشور، گفتمان برتر حاکم بر فرهنگ جامعه را راهبری می ‌کند و برنامه‌ های فرهنگی سازمان حول سه موضوع مکان، مخاطب و زمان طراحی شده است.

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان افزود: برنامه‌ های فرهنگی و تبلیغی ما از خانواده شروع و به جامعه توسعه داده می ‌شود و در حوزه خانواده برای تربیت کودک و روابط اعضای خانواده برنامه ریزی می ‌شود.

وی اظهار کرد: استفاده از فضای مجازی در تبلیغ دین مهم است و تبلیغ دین، رسالت عمومی است و مردم می‌ توانند از ظرفیت ‌های خود برای تبلیغ استفاده کنند.

وی ادامه داد: در طرح گفتمان سازی تبلیغ، به همراهی علما با مردم برای رفع مشکلات آنها و مشارکت با نهادهای انقلابی جهت تحقق گام دوم انقلاب اسلامی در بخش تبلیغات اسلامی تاکید می شود.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا

284217