رئیس کمیته حضرت امام خمینی(ره) در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

رشد نذورات مردمی در سال 1400 / افزایش بودجه برای پذیرش مددجو

شرایط اقتصادی به دلیل تحریم ها، کرونا و بی مدیریتی برخی از مسئولان برای تمامی گروه های جامعه به ویژه برای افراد نیازمند سخت شده است.
تصویر رشد نذورات مردمی در سال 1400 / افزایش بودجه برای پذیرش مددجو

به گزارش سایت خبری پرسون، تحریم های ظالمانه امریکایی ها باعث افزایش قیمت ارز و به دنبال آن بالا رفتن قیمت کالاها از جمله کالاهای اساسی خانوارها شده و از سوی دیگر کرونا تاثیر مستقیم بر کسب وکارهای خرد اقشار ضعیف جامعه گذاشته است و اینکه دولتمردان نیز آن طور که باید این شرایط را نتوانسته اند مدیریت کنند تا سفره اقشار آسیب پذیر جامعه کوچک تر نشود، به طوری که کالاهای اساسی مانند روغن، مرغ، تخم مرغ، گوشت، برنج، حبوبات، لبنیات و...از سال گذشته تا به امروز بین 100 تا 300 درصد افزایش یافته است و حتی با کمبود این کالا در بازار مواجه هستیم.

در این بین تعدادی از افراد که با مشکلات اقتصادی مواجه هستند رو به افزایش قرار دارند و به نهادهای خیریه بیشتر مراجعه می کنند. یکی از این نهادها که همواره در کنار اقشار آسیب پذیر جامعه و نیازمند در کشور ما قرار دارد کمیته حضرت امام خمینی (ره) است؛ خبرنگار پرسون برای اینکه ببیندکمک رسانی مهم ترین نهاد مردمی کشور به نیازمندان در این روزهای سخت اقتصادی به چه شکل است گفتگویی با مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد حضرت امام (ره) انجام داده است.

طبق قانون هرسال بودجه کمیته امداد حضرت امام(ره) افزایش پیدا می کند و در صورت پرداخت بودجه سال 1400 توسط سازمان برنامه و بودجه افزایش مددجویان در صف انتظار این نهاد صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پرسون درباره اینکه کمک های مردمی در سال جاری نسبت به سال های گذشته با وجود شرایط اقتصادی حاکم برجامعه به چه شکل است؟ پاسخ داد: خوشبختانه با وجود مشکلات اقتصادی که هموطنان روبه رو هستند دست از کمک های خود به نیازمندان از طریق کمیته امداد حضرت امام (ره) برنداشته اند و شاهد رشد کمک های مردمی نسبت به سال های گذشته هستیم.

بختیاری درپاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما درباره اینکه تعداد مدجویان کمیته حضرت امام (ره) به واسطه شرایط کرونایی و اقتصادی افزایش پیدا کرده است؟ گفت: مدجویان در ابتدا درخواست شان را به دفاتر کمیته امداد می دهند و بعد از بررسی و تایید در صف اتنظار قرار می گیرند تا به لیست مدجویان افزوده شوند، هم کمیته امداد و هم سازمان بهزیستی نیازمندانی را در صف انتظار داشته اند که خوشبختانه در بودجه 1400 پیش بینی لازم برای افزایش بودجه این نهاد خیریه انجام شده است.

رئیس کمیته حضرت امام خمینی(ره) ادامه داد: طبق قانون هرسال بودجه کمیته امداد حضرت امام(ره) افزایش پیدا می کند و در صورت پرداخت بودجه سال 1400 توسط سازمان برنامه و بودجه افزایش مددجویان در صف انتظار این نهاد صورت خواهد گرفت.

او در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار پرسون درباره اینکه در حال حاضر چه تعداد مددجو زیر پوشش کمیته امداد حضرت امام(ره) قرار دارند؟ گفت: آمار به شکل شناور است و اطلاعات آماری بروزی از مددجویان سراسر کشور ندارم.

بختیاری کمک خیران و نذورات مردمی را مهم ترین روش در کمک رسانی کمیته امداد حضرت امام(ره) دانست، گفت: هموطنان می توانند نذورات خود را به شماره ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ به نام کمیته حضرت امام خمینی (ره) واریز کنند.

رئیس کمیته حضرت امام خمینی(ره) تصریح کرد: هموطنان می توانند برای شرکت در پویش ایران همدل کمک‌های نقدی خود را به شماره #14* (ستاره 14 مربع) واریز کنند؛ همچنین در صورتی که هموطنان کمکی به صورت غیرنقدی دارند می توانند به تمامی دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور مراجعه کنند تا همکارانم کمک های مومنانه را در اختیار نیازمندان قرار دهند.

گفتگواز: محمدخادمی

284188