ملی پوشان کاراته در گفت و گو با پرسون؛

تمام ذهنمان را برای المپیک گذاشتیم/ امیدوارم با نفرات کامل در توکیو حاضر شویم

ملی پوشان کاراته کشورمان در فاصله سه روز مانده به المپیک2020 توکیو درخصوص آخرین روند آماده سازی خود برای حضور در المپیک صحبت کردند.
تصویر تمام ذهنمان را برای المپیک گذاشتیم/ امیدوارم با نفرات کامل در توکیو حاضر شویم

به گزارش سایت خبری پرسون، طبق اعلام فدراسیون جهانی کاراته مسابقات لیگ کاراته وان رباط مراکش با توجه به گسترش ویروس کرونا در این کشور به تعویق افتاد. قرار بود مسابقات کاراته وان رباط مراکش طی روزهای ۲۰ الی ۲۲ فروردین برگزار شود که با توجه به تعویق آن طی روزهای ۷ الی ۹ آبان ماه برگزار می‌شود. حالا با برنامه ریزی فدراسیون جهانی شرایط و نحوه کسب سهمیه المپیک که در مسابقات مراکش قرار بود لحاظ شود با توجه به تعویق این مسابقات در مسابقه لیسبون پرتغال لحاظ می‌گردد. مسابقات کاراته وان لیسبون پرتغال طی روزهای ۱۰ الی ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود.

در همین راستا حمیده عباسعلی، عضو تیم ملی کاراته بانوان درخصوص آخرین روند تمرینات ملی‌پوشان برای حضور در این دوره از مسابقات به خبرنگار پرسون گفت: ما تقریبا دو هفته دیگر مسابقات لیگ جهان لیسبون پرتغال را داریم که مسابقات کسب سهمیه است، بازیکنان در حال آماده سازی هستند من هم قرار است در تیم باشم و بچه‌ها را همراهی کنم.

وی افزود: البته من گرفتن سهمیه‌ام قطعی است دیگر نیازی نیست در این رقابت‌ها نگران گرفتن سهمیه باشم ولی چون من یکسال و چند ماه از مسابقات بخاطر آسیب دیدگی که داشتم دور بودم الان خدا را شکر به آن آمادگی رسیدم و آماده رقابت‌ها هستم. امیدوارم اتفاق خوبی بیفتد و یک محک خوبی باشد چون یکسال از مسابقات دور بودم و بعد از آن هم برگردیم مسابقات المپیک را داریم و تمام ذهنمان را برای المپیک بگذاریم البته ما مدتهاست که تمام تمرکزمان المپیک است.

ذبیح الله پورشیب، دیگر ملی پوش کاراته ایران نیز با اشاره به مسابقات پیش رو اظهار کرد: خوشبختانه 6-7 ماه اوضاع خوبی را پشت سر گذاشتیم و با برنامه ریزی که فدراسیون کاراته و کادر فنی انجام دادند شرایط خوبی را در حال حاضر داریم. یک تورنمنت را هم شرکت کردیم و خدا را شکر نتیجه خوبی را به دست آوردیم. امیدوارم بتوانیم با این برنامه ریزی که انجام شده و مسابقات خوبی که پیش رو داریم بتوانیم نتایجی را که مد نظرمان است را به دست بیاوریم و با نفرات کامل در المپیک حضور پیدا کنیم.

پورشیب در پایان با اشاره به سوپر لیگ کاراته کشورمان خاطر نشان کرد: قبل از تعطیلات نوروزی لیگ برتر برگزار شد. محک خوبی بود برای ما، بعد از مرحله نخست رقابت های لیگ در مسابقات لیگ ترکیه شرکت کردیم و نتایج خوبی را به دست آوردیم که نشان داد مسابقات لیگ می‌تواند کمک زیادی در حفظ آمادگی ملی پوشان داشته باشد. قرار بود مرحله بعدی هم پس از تعطیلات عید برگزار شود ولی بنا به دلایلی فعلا لغو شده اما امیدوارم دوباره برگزار شود تا به همین روند خوب مان ادامه دهیم.

284130