راستینه مطرح کرد:

اعمال سیاست مذاکره برای مذاکره غربی ها در جهت فرسایشی کردن مذاکرات

عضو فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس گفت: غربی ها تلاش می کنند با اعمال سیاست مذاکره برای مذاکره، روند گفتگوها را فرسایشی کنند که این امر برخلاف منافع کشورمان است.
تصویر اعمال سیاست مذاکره برای مذاکره غربی ها در جهت فرسایشی کردن مذاکرات

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد راستینه هفشجانی با اشاره به برگزاری نشست مشترک کمیسیون برجام، گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا اساسا از سیاست مذاکره برای مذاکره در گفتگوهایشان استفاده می کنند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عبارتی غربی‌ها در مذاکرات اهدافشان را بر اساس محدودسازی اقدامات و مشمول زمان شدن امور تنظیم می‌کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس آمریکایی ها و اروپایی ها اعتقاد دارند می توانند با نشان دادن برخی از امتیازات طی یک برنامه مستمر مذاکراتی با جمهوری اسلامی ایران، کشورمان را متقاعد کنند به خواسته ها و زیاده خواهی های آنان تمکین کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع آنها اعتقاد دارند فشار حداکثری موجب شده توان اقتصادی ایران ضعیف شود و در شرایط سخت اقتصادی ایران درصدد پیدان کردن روزنه هایی برای ترمیم شرایط اقتصادی است؛ البته این تصورات برگرفته از نظام اقتصاد و تجارت آزاد است که امری درست و روشن نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: غربی ها تصور می کنند روابط اقتصادی کشورمان با دنیا قطع شده و ایران باید نیازهای اقتصادی خودش را از اروپا و آمریکا تامین کند در حالی که امروزه روابط خوب تجاری به کشورهای منطقه و آسیایی وجود دارد.

راستیه هفشجانی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب بارها تاکید کردند مذاکره برای مذاکره معنایی ندارد و نباید این روند فرسایشی شود، گفت: آمریکایی ها مذاکرات را برای تامین منافعشان دنبال می کنند لذا طبق رهنمودهای رهبر انقلاب هدف از مذاکرات برداشتن تحریم است و مذاکره برای این امر در گذشته انجام شده لذا نباید اهداف جدیدی برای میز مذاکرات تعریف شود.

عضو فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید یادآور شد فرسایشی شدن گفتگوها می تواند میزان خطا را بالا ببرد.

منبع : خانه ملت

284015