مدیر کل زندان‌های استان زنجان:

یک خَیر سلطانیه ای 214 میلیون به حساب ستاد دیه به زندانیان واریز کرد

مدیر کل زندان‌های استان زنجان از واریز 214 میلیون تومان به حساب ستاد دیه به منظور آزاد سازی زندانیان خبر داد.
تصویر یک خَیر سلطانیه ای 214 میلیون به حساب ستاد دیه به زندانیان واریز کرد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمد جوادی با اشاره به آغاز جشن‌های گلریزان مجازی، گفت: مردم خیر و فهیم استان در قالب پویش زنجان همدل به کمک زندانیان نیازمند شتافتند و در قالب همین پویش بیش از ۶ هزار نفر مشارکت و زمینه آزادی ۶۰ نفر از زندانیان را فراهم کردند.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان با قدردانی از همت نیکوکاران استان اظهار داشت: تاکنون بیش از ۶ هزار نفر در "پویش زنجان همدل" کمک های نقدی خود را به حساب‌های ستاد دیه استان واریز کرده‌اند.

وی ادامه داد: از آغاز این پویش تاکنون، بیش ازیک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، توسط مردم نوع‌دوست استان به حساب‌های معرفی شده توسط ستاد دیه استان واریز شده است.

به گفته جوادی "پویش زنجان همدل" از شب عید مبعث حضرت رسول اکرم (ص) آغاز و تا نیمه ماه رمضان همزمان با شب میلاد امام حسن (ع) ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول این پویش که تا لحظه تحویل سال ادامه داشت، با واریز یک میلیارد تومان، هدایای نقدی مردم فهیم استان، ۴۷ زندانی نیازمند جرائم مالی استان آزاد و لحظه تحویل سال را در کنار خانواده، سپری کردند.

باید برای حمایت از زندانیان نیازمند، هدف‌گذاری مناسبی انجام شود

رییس کل دادگستری استان زنجان نیز در دیدار با مدیرکل زندان‌ها، با قدردانی از تلاش‌های مدیرکل و کارکنان زندان‌های استان در سال گذشته به ویژه در کسب رتبه‌های مطلوب در شاخص‌های کاهش جمعیت کیفری و راه‌اندازی پویش مردمی برای جلب مشارکت‌های‌ مردمی جهت آزادی زندانیان گفت: در سال جاری و با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی باید هدف‌گذاری مناسبی برای حمایت از زندانیان نیازمند و خانواده‌های آنها صورت پذیرد.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به شرایط اقتصادی و اجتماعی امسال افزود: در سال جاری باید هدف‌گذاری مناسبی برای حمایت از زندانیان نیازمند و خانواده‌های آنها صورت گیرد، تا ضمن بازدارندگی جرم، نظارت مناسبی بر کاهش فشارهای اقتصادی و اجتماعی انجام شود.

وی تاکید کرد: با این اقدام، ضمن بازدارندگی جرم، نظارت مناسبی بر کاهش فشارهای اقتصادی و اجتماعی در قالب اعطای مرخصی، اشتغال پایدار، سرکشی‌های مستمر به خانواده زندانیان و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، صورت گیرد.

رییس کل دادگستری استان زنجان، ماه مبارک رمضان را فرصت بسیار مناسب برای بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و نیکوکاران استان دانست و ابراز امیدواری کرد، همچون سال‌های گذشته بتوانیم در جلب مشارکت‌های مردمی در گلریزان مجازی و آزادی زندانیان نیازمند، در رتبه بالای کشور قرار بگیریم.

از تعامل سازنده مجموعه قضایی استان به ویژه در کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان قدردانی می‌کنیم

منبع: ایرنا

283957