معاون استاندار ایلام:

صاحبان مشاغل به زندانیان اعتماد کنند

جهانگیر رستمزاد گفت: از سرمایه گذاران و صاحبان مشاغل درخواست می کنیم که با دید مثبت به زندانیان نگاه کنند، زیرا اگر معیشت و شغل زندانی حل شود، بسیاری از آسیب های اجتماعی نیز کاهش خواهد داشت.

تصویر صاحبان مشاغل به زندانیان اعتماد کنند

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، جهانگیر رستمزاد؛ معاون استاندار ایلام ظهر امروز در نشست کارگروه هیات اجرایی اشتغال و حرفه آموزی زندانیان ایلام، ابراز کرد: باید نگاه خود را به یک فرد زندانی تغییر دهیم و وی را قضاوت نکنیم.

وی ادامه داد: شخصی که مرتکب جرمی می شود و پس از دستگیری روانه زندان می شود، ممکن است در شرایط نامناسبی قرار داشته و مجبور به انجام آن خلاف شده است.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: باید در جهت حرفه آموزی و فراهم سازی زیرساخت های این اتفاق تلاش کنیم؛ زیرا این کار می تواند آسیب های اجتماعی را در بین زندانیان خانواده آنان کاهش دهد.

رستمزاد با بیان اینکه به طور معمول فرد زندانی، سرپرست خانواده محسوب می شود، عنوان داشت: باید وضعیت زندگی و معیشت خانواده های زندانی مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

معاون استاندار ایلام با تاکید بر ورود ادارات جهاد کشاورزی و صمت به موضوع حرفه آموزی زندانیان، مطرح کرد: بایستی سازمان امور زندان ها با همکاری جهاد کشاورزی و صمت در جهت حرفه آموزی این افراد فعالیت کند.

وی با اشاره به انتقال زندانیان به زندان مرکزی تازه تاسیس، گفت: با توجه به این مسئله زندان قدیمی می تواند بهترین مکان برای ایجاد فضای کارگاهی و فعالیت در حوزه حرفه آموزی باشد.

رستمزاد در پایان خاطر نشان کرد: از سرمایه گذاران و صاحبان مشاغل درخواست می کنیم که با دید مثبت به زندانیان نگاه کنند، زیرا اگر معیشت و شغل زندانی حل شود، بسیاری از آسیب های اجتماعی نیز کاهش خواهد داشت.

نوروزی_استان ایلام

285460