الهیان در تذکری در صحن مجلس:

غربالگری طبق طرح جوانی جمعیت اختیاری است

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: در طرح جوانی جمعیت، غربالگری اختیاری آمده که منطبق با استانداردهای تعیین شده وزارت بهداشت و تشخیص پزشک متخصص خواهد بود.
تصویر غربالگری طبق طرح جوانی جمعیت اختیاری است

به گزارش سایت خبری پرسون، زهره الهیان نماینده مردم تهران در جلسه علنی مجلس اظهار کرد: اخیرا هجمه‌هایی علیه مجلس در فضای مجازی و رسانه‌ها هدفمند آغاز شده و می‌گویند مجلس حق ورود قانونگذاری در حوزه جمعیت را ندارد.

وی افزود: این هجمه علیه مجلس بی دلیل است و ما داریم به سرعت به سمت پیری جمعیت پیش می‌رویم، در حقیقت اگر اروپا طی ۱۰۰ سال این مسیر را طی کرد جمعیت ما در طول ۳۰ سال سالمند خواهد شد.

الهیان تاکید کرد: در طرح جوانی جمعیت، ما متولی سلامت را در بند‌های مصوب شده، وزارت بهداشت قرار داده ایم و این منافاتی با تولی گری و تولیت وزارت بهداشت ندارد و همچنین برای شورایعالی انقلاب فرهنگی جایگاه نظارت را در نظر گرفته ایم که این موضوع هم طبق نقشه مهندسی کشور و راهبرد‌های کلان انجام شده است.

وی تصریح کرد: یکسری از روایت‌های غلط علیه این طرح در فضای مجازی ارائه می‌شود، مصوبات در طرح جمعیت برای رفع موانع پیش رو در بحث فرزندآوری، معیشت، مسکن، درمان ناباروری، رایگان شدن زایمان و همچنین تحصیلات آموزشی و تسهیلات ازدواج انجام شده است.

وی ادامه داد: اگر روایت صحیحی از این طرح برای مردم ارائه شود، افکار عمومی از این طرح استقبال خواهند کرد و ما در این طرح به صورت ویژه در بحث غربالگری، غربالگری اختیاری را در نظر گرفته ایم که با استاندارد‌هایی که وزارت بهداشت برای آن تعریف می‌کند و توسط تشخیص پزشک متخصص این اقدام انجام می‌شود. امروزه بیش از ۶۰۰ هزار سقط در سال در کشور انجام می‌شود که به نوعی این موضوع نسل کشی است.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که در غیاب قالیباف ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این نماینده گفت: بحث جمعیت کشور بسیار مهم است، اصل ۷۱ قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی را در عموم مسائل و حدود قانون اساسی را مجاز به قانونگذاری دانسته است بنابراین ما به افرادی که در فضای مجازی به تخریب مجلس می‌پردازند اخطار می‌کنیم که قانون مدار باشند.

283752