ادامه غربالگری زنان باردار و افراد بالای 60 سال در خراسان رضوی

مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با وجود اتمام مرحله چهارم غربالگری کرونا، مادران باردار و افراد بالای ۶۰ سال همچنان غربالگری می‌شوند.
تصویر ادامه غربالگری زنان باردار و افراد بالای 60 سال در خراسان رضوی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، دکتر محمد احمدیان افزود: ۶۴ درصد سالمندان مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی و مورد غربالگری کرونا قرار گرفته اند و از دیگر سالمندان به دلیل نبود اطلاعات کافی، امکان ارتباط و غربالگری وجود نداشت.

وی با بیان اینکه بیماران زمینه ای و سالمندان در برنامه قرنطینه معکوس قرار گرفته اند، عنوان کرد: پروتکل نحوه واکسیناسیون کرونا به سالمندان نیز به زودی اعلام می شود تا بر اساس آن نسبت به واکسینه کردن آنان اقدام شود.

او بیان کرد: آمار موارد مثبت مادران باردار و میزان ابتلای آنها بیش از دیگر افراد نیست، اما عوارض بدتری را تجربه می کنند که اطلاع رسانی گسترده ای از طریق رسانه های گروهی در حال انجام است زیرا آمار ابتلای مادران باردار نسبت به موج قبلی افزایش یافته و این موضوع باعث نگرانی است.

دکتر احمدیان ابراز کرد: عموم مردم می توانند برای آشنایی با مراکز ۱۶ ساعته کرونا و خدماتی که می توانند دریافت کنند با شماره تلفن ۱۹۱ تماس گرفته و از کارشناسان اطلاعات لازم را دریافت کنند.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه این جمعیت توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت حیدریه و دانشکده های علوم پزشکی تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شود.

منبع:ایرنا

285907