آقابزرگی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

دولت اجازه اصلاح بازار سرمایه را نمی‌دهد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ریشه اصلی وضعیت امروز بازار بورس به تبلیغات ناصحیح و آموزش اشتباه به مردم بازمی‌گردد. از هر فرصتی برای دعوت مردم به بازار با وعده سود استفاده شد و در شرایط فعلی که مردم ضرر کرده‌اند؛ آنها را به صبر و سال‌های آینده موکول می‌کنند.
تصویر دولت اجازه اصلاح بازار سرمایه را نمی‌دهد

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص اعتراض اخیر سرمایه‌گذاران حقیقی بازار بورس به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: کاهش قیمت و محدودیت برای هیچ کسب و کاری از جمله سهام دار خرد و عمده، افراد باسابقه و تازه وارد خوشایند نیست.

آقابزرگی ادامه داد: پیک قیمت‌ها برای کسانی که در سال 99 وارد بازار سرمایه شدند؛ایجاد نارضایتی کرده است. اما تصمیم گیرنده اصلی برای عملیات سرمایه‌گذاری با وجود انواع و اقسام پیشنهادها خود شخص است.

وی افزود: تبلیغات نادرست و فراخوان دولت در سال 99 مبنی بر سرمایه‌گذاری در بازار سهام، باعث ایجاد انتظارات عمومی به خصوص برای افراد غیرحرفه‌ای شده است.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که بورس روند خاص خودش را دارد؛ تصریح کرد: بازار سهام مانند سپرده‌گذاری در بانک نیست. سرمایه در حال دست به دست شدن است و سود و زیان در پی دارد. بنابراین قابل بازیافت نیست.

آقابزرگی بیان کرد: ریشه اصلی وضعیت امروز بازار بورس به تبلیغات ناصحیح و آموزش اشتباه به مردم بازمی‌گردد. از هر فرصتی برای دعوت مردم به بازار با وعده سود استفاده شد و در شرایط فعلی که مردم ضرر کرده‌اند؛ آنها را به صبر و سال‌های آینده موکول می‌کنند.

وی گفت: تبلیغات و توصیه‌های دولت مبنی بر عدم فروش و امیدوار کردن مردم به بهبود اوضاع شاخص، خلاف عرف بود. این اعتراضات نیز به جمع بندی و نتیجه‌ای نخواهد رسید. زیرا بورس مکانی نیست که ضرر سرمایه‌گذار جبران شود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: دولت در سال 99 از بازار سرمایه با موانع و ابزارهای مختلف از جمله ایجاد محدودیت و انتشار اوراق، بیشترین بهره برداری را کرده و بازار را محدود و اجازه اصلاح نمی‌دهد. همین مسئله نیز موجب نارضایتی شده است.

آقابزرگی در پایان تاکید کرد: تبلیغات ناصحیح و رفتار دستوری دولت در خصوص بازار سرمایه، اقدام اشتباهی بود که در حال حاضر شاهد نتیجه این تصمیمات هستیم.

283695

مطالب مرتبط