‎مدیر فرهنگسرای امید در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

‎منزلت؛ کارتی برای کرامت / صدورکارت رفاهی برای بازنشستگان تهرانی

چندسالی است که شهرداری تهران طرح کارت منزلت را برای سالمندان ساکن شهر تهران به اجرا در آورده است، کارتی که سالمندان می توانند از حمل و نقل عمومی به شکل رایگان بهره مند شوند و از مراکز ورزشی و تفریحی وابسته به شهرداری برخوردار شوند.
تصویر ‎منزلت؛ کارتی برای کرامت / صدورکارت رفاهی برای بازنشستگان تهرانی

به گزارش سایت خبری پرسون، طرح صدور کارت منزلت به عنوان مهم ترین طرح خدمات شهری و فرهنگی به بازنشستگان و سالمندان کشور توسط فرهنگسرای «امید» صورت می گیرد.

برای اینکه بدانیم به چه شکل در این روزهای کرونایی سالمندان می توانند از این کارت بهره مند شوند و خدمات دهی این طرح به چه شکل است، خبرنگار پرسون گفتگویی با پروانه دوستی انجام داده است.

استفاده رایگان از خدمات حمل و نقل عمومی

قبلا ثبت نام کارت منزلت به شکل حضوری انجام می شد؛ اما از سال 97 تاکنون به شکل رسمی ثبت نام برای صدور کارت منزلت به شکل اینترنتی صورت می گیرد و دیگر نیازی نیست این بزگواران در این مجموعه حضور داشته باشند و می توانند از داخل منزل وارد سایت شوند و در خواست کارت شان را انجام دهند.

او در این باره گفت:کارت منزلت برای سالمندان مثبت 65 است، افرادی که وارد 66 سالگی می شوند می توانند از کارت منزلت برخوردار شوند، این طرح در شهر تهران صورت می گیرد، البته به تازگی مدیران شهری شیراز بازدید و نشستی از فرهنگسرای امید داشته اند تا بتوانند این طرح را در شیراز به اجرا در آورند.

دوستی افزود: خدمات فرهنگی، هنری، آموزشی ، علمی و....برای این کارت کاملا رایگان است و برنامه های مناسبتی نیز هر از گاهی به اجرا در می آید، حمل و نقل شهری نیز با این کارت صورت می گیرد، شهرداری تهران این خدمات را انجام داده تا سالمندان بتوانند از مترو و اتوبوسرانی استفاده کنند. دو کارت برای بازنشستگان یا سالمندان صادر می شود یک کارت شناسایی هویتی سالمند و یک کارت به نام منزلت برای حمل و نقل عمومی است که بعد از ثبت نام از طریق پست به محل سکونت بازنشسته ارسال می شود، کارت حمل و نقل عمومی 150 هزار تومان شارژ برای یک سال دارد.

وی تصریح کرد: قبلا ثبت نام کارت منزلت به شکل حضوری انجام می شد؛ اما از سال 97 تاکنون به شکل رسمی ثبت نام برای صدور کارت منزلت به شکل اینترنتی صورت می گیرد و دیگر نیازی نیست این بزگواران در این مجموعه حضور داشته باشند و می توانند از داخل منزل وارد سایت شوند و در خواست کارت شان را انجام دهند، حتی سالمندان عزیز در صورتی که نمی توانند به شکل اینترنتی ثبت نام برای کارت منزلت کنند مدارک شان را از طریق پست یا به نحوی در اختیار همکارانم در فرهنگسرا قرار دهند تا ثبت نام آنها را انجام دهیم.»

مدیرفرهنگسرای امید در پاسخ به سوال خبرنگار خبرنگار پرسون درباره اینکه از ابتدای اجرای این طرح تا کنون چه تعداد از سالمندان پایتخت از این طرح بهرمند شده اند؟ پاسخ داد: این طرح از سال 83 کار خود را آغاز کرده که تاکنون برای بیش از نیم میلیون نفر از سالمندان تهرانی کارت منزلت صادر شده است.

برنامه های آموزشی در ایام کرونا

در این طرح تمامی افرادی که کارت منزلت دریافت کرده‌اند و کسانی‌که به تازگی قصد دریافت کارت منزلت را دارند می‌توانند از خدمات و امکانات تخصصی گسترده باشگاه فرهنگ و هنر ایرانیان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران استفاده کنند.

دوستی ادامه داد: در فرهنگسرای امید دو نوع برنامه داریم، یک برنامه که عمومی است یعنی برای تمامی گروه های سنی در فرهنگسرا به اجرا در می آید، دومین برنامه تخصصی است و برای سالمندان به اجرا در می آید، گروه های نمایشی و موسیقی در این فرهنگسرا به اجرا در می آید.

او خاطرنشان کرد: در ایام کرونا از طریق فضای مجازی برنامه های آموزشی بسیاری به اجرا در آورده ایم.

مدیر فرهنگسرای امید تصریح کرد: خدمات در نظر گرفته شده در کارت منزلت به صورت رایگان یا همراه با تخفیف در مراکز فرهنگی، هنری و ورزشی مناطق 22 گانه شهر تهران ارائه می‌شود؛ هزینه صدور این کارت تنها یکبار از هر فرد اخذ می‌شود و برای ارائه خدمات مادام العمر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خواهد بود.

دوستی در ادامه بیان کرد: با توجه به استقبال بی نظیر از این طرح بر آن شدیم تا با مشارکت و همکاری باشگاه فرهنگ و هنر ایرانیان علاوه بر خدمات گذشته، نسبت به ارائه خدمات جدید و ویژه به دارندگان کارت منزلت اقدام کنند.


او خاطرنشان شد: در این طرح تمامی افرادی که کارت منزلت دریافت کرده‌اند و کسانی‌که به تازگی قصد دریافت کارت منزلت را دارند می‌توانند از خدمات و امکانات تخصصی گسترده باشگاه فرهنگ و هنر ایرانیان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران استفاده کنند.

رییس فرهنگ‌سرای امید درخصوص چگونگی استفاده از این خدمات گفت: جهاندیدگان عزیز، همزمان با ثبت‌نام و دریافت کارت منزلت عضو باشگاه فرهنگ و هنر ایرانیان می‌شود.

دوستی در پایان از تمامی جهاندیدگان بالای 65 سال شهر تهران دعوت کرد تا برای استفاده از خدمات نوین کارت منزلت به منظور رفاه هرچه بیشتر و بهتر ایشان پس از دریافت کارت منزلت بدون پرداخت هزینه و با مراجعه به آدرسhttp://manzelat.farhangihonari.ir از خدمات این باشگاه با تخفیف مناسب بهره‌مند شوند.

گفتگواز: محمدخادمی

283558