معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد:

دپوی ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی در انبارها

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان از دپوی ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی در انبارهای استان خبر داد و گفت: صادرات این محصول با توجه به شیوع کرونا به عراق کاهش یافته است.
تصویر دپوی ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی در انبارها

شهرام پرورش، معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفتگو با سایت خبری پرسون در خصوص تولید و مشکلات کشت سیب زمینی در همدان اظهار کرد: در حال حاضر 250 هزار تن سیب زمینی در انبارهای استان وجود دارد که 130 هزار تن آن به صورت بذر مصرف می شود.

وی در خصوص صادر نکردن سیب زمینی همدان و دپوی آن در انبارهای استان افزود: سرانه مصرف محصولات کشاورزی با شیوع کرونا کاهش یافته است و همین موضوع موجب انبار شدن حجم زیادی سیب زمینی در سردخانه ها شده است.

پرورش با اشاره به اینکه امسال صادرات سیب زمینی نسبت به گذشته کاهش دارد گفت: سال گذشته صادرات سیب زمینی استان به ارزش 23 میلیون دلار بوده اما امسال به دلیل کرونا صادرات به کشورهای مختلف به خصوص عراق کاهش یافته است.

معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات جوی در استان باید سطح زیر کشت سیب زمینی کاهش پیدا کند و کشاورزان الگوی کشت را رعایت کنند چراکه سیب زمینی محصولی پرآب بر است.

283462