مدیر شبکه بهداشت شهرستان شازند:

۲ سوم ظرفیت تخت های بستری برای کرونایی ها در اختیار سایر بیماران است

مدیر شبکه بهداشت شهرستان شازند گفت: در موج چهارم کرونا، ۲سوم ظرفیت تخت‌های بستری در بیمارستان تامین اجتماعی به‌عنوان تنها مرکز درمانی این شهرستان با بیماران کرونایی اشغال شده و کمتر از یک سوم تخت‌ها در اختیار خدمات درمانی به سایر بیماران است.

تصویر ۲ سوم ظرفیت تخت های بستری برای کرونایی ها در اختیار سایر بیماران است

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، مرتضی واعظ روز دوشنبه افزود: میزان بستری و آمار فوتی های بیماران کرونایی در هفته سوم و چهارم فروردین ماه جاری در این شهرستان نسبت به ۲ هفته اول سال سه برابر شده و این وضعیت نگران کننده است.

وی بیان کرد: کمیته اضطراری پدافند زیستی کرونا روز گذشته در شازند تشکیل شد و در این نشست مصوب شد که با تعامل و همکاری سپاه، اصناف، هلال احمر اجرای محدودیت‌های کرونایی با جدیت بیشتری دنبال شود و مبادی ورودی و خروجی شهر شازند کنترل و از ورود پلاک‌های غیر بومی ممانعت جدی شود.
مدیر شبکه بهداشت شهرستان شازند تاکید کرد: تمدید تعطیلی اصناف، نظارت بر توقف فعالیت گروه‌های صنفی ۲، ۳و ۴ در شازند و تقویت اقدامات طرح شهید سلیمانی در راستای کنترل و مقابله با بیماری کرونا از دیگر مصوبات این نشست اضطراری بود.
دکتر واعظ اظهار داشت: ۷۷۹ تست تشخیصی کرونا از ابتدای فروردین ماه جاری تاکنون در شهرستان شازند انجام شده که ۴۳۸ مورد آن مثبت بوده است.
وی افزود:‌در این بازه زمانی پنج هزار و ۷۶۶ تست سریع کرونا نیز در شازند انجام شده که یک‌هزار و ۵۱۰ مورد نمونه ها مثبت بوده و این مسئله انتقال سریع بیماری و شرایط بحرانی را نشان می‌دهد.
مدیر شبکه بهداشت شهرستان شازند، کمبود نیروی کادر درمان در شازند را از مهمترین مشکل در ایام شیوع موج چهارم کرونا عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش سه برابری ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان شازند نیاز است که در خصوص تامین نیروی درمانی فکری اساسی شود.
دکتر واعظ بیان کرد: استقرار نقاهتگاه درمانی برای شرایط تکمیل ظرفیت بیمارستان تامین اجتماعی شازند در مجاورت این مرکز درمانی پیش بینی شده است که برای تامین کادر درمان و تجهیزات مورد نیاز آن فراخوان داده شده است.
وی یادآور شد: تمامی مراکز درمانی شهرستان‌های استان مرکزی در موج چهارم کرونا با افزایش ورودی بیماران گووید 19 مواجه‌اند و شرایط اعزام کرونایی های نیازمند به بستری در بیمارستاهای مناطق دیگر استان نیست و تداوم این وضعیت چالش‌های جدی ایجاد می‌کند.
مدیر شبکه بهداشت شهرستان شازند تصریح کرد: در شرایط فعلی نیاز است که درمان‌های «آنتی ویرال« سرپایی آغاز شود و برای درمان بیماران مشکوک به کرونا داروی «فاویپیراویر» تجویز شود تا اقدامات درمانی سریع‌تری در منزل انجام شود و جلوی عارضه‌دار شدن مبتلایان گرفته شود.
دکتر واعظ بیان کرد: بیش از ۳۰ بیمار با تظاهرات تنفسی حاد اکنون در بیمارستان تامین اجتماعی شازند بستری هستند که بیشتر آنان دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

شهرستان شازند از توابع استان مرکزی در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی اراک قرار دارد.

283315