فاضلی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

استیضاح وزیر بهداشت مشکلی را حل نمی‌کند/ مبارزه با کرونا نیازمند عزم ملی همه‌جانبه است

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: 25 هزار مورد ابتلا و مرگ حدود 350 نفر در روز، غیرقابل قبول و غیرقابل تحمل است. اما وزارت بهداشت و درمان به تنهایی نمی‌تواند بیماری‌هایی که پاندمی‌اند را مدیریت کند. این بیماری در تمام دنیا وجود دارد؛ 4 فصل و خاص است. بنابراین یک تدبیر خاص می‌طلبد و نیاز به عزم ملی همه جانبه دارد.
تصویر استیضاح وزیر بهداشت مشکلی را حل نمی‌کند/ مبارزه با کرونا نیازمند عزم ملی همه‌جانبه است

خبرنگار اجتماعی سایت خبری پرسون، گفت‌و‌گویی با ملک فاضلی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس داشته که به شرح ذیل است.

ملک فاضلی در خصوص موج چهارم شیوع کرونا بیان کرد: این وضعیت در اسفند سال گذشته به دلیل سفرهای عید نوروز 1400، قابل پیش بینی بود. اما جامعه انتظار تشدید این بیماری را نداشت و مراقبت از خود را فراموش کرد.

وی با بیان این که نباید در هر شرایطی جامعه را ملامت کرد؛ گفت: سیستم مدیریتی باید به فکر حفظ سلامت جامعه باشد و وظایف خود را به صورت کامل انجام دهد. از زمان شیوع ویروس کرونا، در کمیسیون بهداشت و درمان هیچ جلسه ای بدون بحث این بیماری و واکسن برگزار نشده است و همیشه موضوع سلامت مردم مورد بحث و تبادل بوده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: 25 هزار مورد ابتلا و مرگ حدود 350 نفر در روز، غیرقابل قبول و غیرقابل تحمل است. اما وزارت بهداشت و درمان به تنهایی نمی‌تواند بیماری‌هایی که پاندمی‌اند را مدیریت کند. این بیماری در تمام دنیا وجود دارد؛ 4 فصل و خاص است. بنابراین یک تدبیر خاص می‌طلبد و نیاز به عزم ملی همه‌جانبه دارد.

فاضلی تصریح کرد: تمام بخش‌های جامعه باید برای مقابله با این ویروس بسیج شوند. حضور مردم در صف مرغ، تقصیر وزارت بهداشت نیست؛ باید تامین معیشت تقویت و مردم یک رفاه عمومی را تجربه‌کنند. ضمن این که باید تدبیری در خصوص کسانی که مشاغل آنها تعطیل شده است؛ اندیشید تا فرد مجبور نباشد برای کسب درآمد بازگشایی کند.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس گفت: سیستم‌های آموزشی و صدا و سیما به گونه ای اطلاع رسانی کنند که مردم بپذیرند؛ بخشی از حفظ سلامت جامعه در اختیار آنها است. در سال گذشته عزم ملی وجود داشت و همه مردم این بیماری را جدی گرفتند و همکاری کردند.

فاضلی در پایان گفت: بخش‌های مختلف باید مسئولیت خود را در جهت رفع این بیماری انجام دهند. استیضاح وزیر بهداشت مشکلی را حل نمی‌کند؛ زیرا وی به تنهایی در این خصوص مسئول نیست و عملکرد بخش‌های مختلف در این موضوع موثر است.

283286