نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس:

هیچ گونه خللی در فعالیت هسته‌ای کشور ایجاد نشده است

خراسان جنوبی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در پی اقدام تروریستی چند روز گذشته در تاسیسات نطنز، سازمان انرژی اتمی موظف به راه اندازی خط تولید اورانیوم ۶۰ درصد در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملی، مصوب مجلس شورای اسلامی شد.
تصویر هیچ گونه خللی در فعالیت هسته‌ای کشور ایجاد نشده است

به گزارش سایت خبری پرسون، سلمان اسحاقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در پاسخ به اقدام تروریستی نطنز، خط تولید اورانیوم ۶۰ درصد در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملی، راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه غنی‌سازی اورانیوم با غنای ۶۰ درصد از بامداد 27 فروردین، قدم اول در پاسخ به اقدام تروریستی نطنز بود، افزود: در پی اقدام تروریستی چند روز گذشته در تاسیسات نطنز، سازمان انرژی اتمی موظف به راه اندازی خط تولید اورانیوم ۶۰ درصد در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملی، مصوب مجلس شورای اسلامی شد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس بیان کرد: اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملی، برگ زرین مجلس یازدهم است که امروز بستر این رویداد تاریخی و مقتدرانه کشور را فراهم می‌کند.

اسحاقی ادامه داد: رسانه‌های غربی سعی کردند با بیان توهمات خود این واقعیت و اتفاق ارزشمند را پنهان کنند.

وی به بازدید از این سایت اشاره کرد و گفت: اکنون با تمام وجود دانشمندان و پرسنل خدوم سازمان انرژی اتمی در حال فعالیت در سایت نطنز بوده و در فعالیت هسته‌ای کشور هیچ گونه خللی ایجاد نشده است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس ادامه داد: غنای 60 درصد در کنار نشان دادن اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران نقش موثری در رادیوداروها دارد و ما می‌توانستیم این کار را با 20 درصد انجام دهیم، اما هرچه غنا بالاتر رود میزان و کیفیت تولید بیشتر و زمان تولید کوتاه تر می‌شود و در نتیجه فرآیند تولید آسان تر خواهد شد.

اسحاقی یادآور شد: این اقدام، گام اول و ارزشمندی برای پاسخ به تروریست‌هایی بود که با یک خرابکاری در سایت هسته‌ای کشورمان در پی این بودند که به چهره مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران خدشه وارد کرده و در مسیر پیشرفت‌های هسته‌ای ایران خلل ایجاد کنند که با این اقدام این توهمات پایان یافت.

282983