نگرانی از احتمال تنش آبی در آستارا

فرماندار آستارا از تنش آبی برای بیشتر روستاهای آستارا در ماه‌های گرم سال ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر رژیم بارشی در بهار ادامه پیدا کند در ماه‌های آینده با مشکلات کم آبی مواجه می‌شویم.
تصویر نگرانی از احتمال تنش آبی در آستارا

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، عباس صابر» گفت: آستارا از جمله شهرهای گیلان است که از آب‌های سطحی و آب بندان‌ها برای تامین آب استفاده می‌کند و تابع بارش‌ها و نزولات جوی است.

وی با تأکید کرد: اگر رژیم بارشی در بهار ادامه پیدا کند در ماه‌های آینده با مشکلات کم آبی مواجه می‌شویم. بنابراین تلاش داریم از حداقل آب‌های سطحی موجود در شهرستان استفاده کنیم. درحال حاضر شهرستان آستارا، ۱۱ آب بندان با ظرفیت ذخیره آبی 2/5 (دو ونیم) میلیون متر مکعب دارد که آب زراعی ۳۲۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری زیر کشت را تامین می‌کند.

صابر افزود: با توجه به بارش‌های زمستان و فروردین امسال ۷۰ تا ۸۰ درصد آب بندان‌های آستارا، آبگیری شده‌اند.

فرماندار شهرستان مرزی آستارا به پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی سد لاستیکی ملاهادی این شهرستان اشاره کرد و افزود: این سد لاستیکی که عملیات احداث آن از سال ۹۶ برروی رودخانه ملاهادی آغاز شده، حجم مخزن یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب دارد و با قدرت تنظیم آب سالیانه ۱۰ میلیون مترمکعب با هدف توسعه و بهبود آبیاری اراضی شالیزاری به وسعت بیش از ۱۰۰ هکتار، آب شرب بیش از ۱۵ روستا و قسمتی از آب آشامیدنی شهر آستارا را تأمین می‌کند.

منبع: همشهری

282721

مطالب مرتبط