معاون عمرانی استاندار عنوان کرد؛

سایت بزرگ پسماند های صنعتی و ویژه استان یزد احداث می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بر ضرورت تهیه طرح های پسماند شهری استان توسط شهرداریها تاکید کرد و گفت: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های پسماند از طرف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به شهرداری های کشور اختصاص یافته است.
تصویر سایت بزرگ پسماند های صنعتی و ویژه استان یزد احداث می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد شب گذشته در اولین جلسه با شهرداران استان در سال ۱۴۰۰ بر ضرورت تهیه طرح های پسماند شهری استان توسط شهرداری ها تاکید کرد و گفت: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های پسماند از طرف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به شهرداری های کشور اختصاص یافته است.

محسن صادقیان افزود: شهرداری های استان باید در اسرع وقت طرح های پسماند شهری خود را تعیین تکلیف نمایند و از آنجایی که کاهش مراکز دفع پسماند کشور در دستور کار معاونت عمرانی وزارت کشور است و قرار است تعداد مراکز دفع پسماند به ۳۰۰ مرکز کاهش یابد از این رو تسریع در تهیه طرح جامع پسماند استان نیز در راستای تجمیع مراکز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی در ادامه به تهیه طرح ساماندهی پسماندهای ویژه و صنعتی استان اشاره کرد و افزود: از دو سال پیش مطالعات سایت پسماندهای صنعتی و ویژه استان و همچنین جانمایی و مکانیابی انجام شده است که با تجمیع این مراکز می توان نتیجه بسیار خوبی در استان بدست آید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد اظهار کرد: سایت بزرگ پسماند های صنعتی و ویژه استان در جاده یزد _ طبس پیش بینی شده که در راستای تفاهم نامه با صندوق ملی محیط زیست، فعالیت برای راه اندازی مرکز شروع خواهد شد و می تواند مورد استفاده پسماند شهرهای یزد، میبد، مهریز، اردکان، اشکذر و زارچ و حتی مهریز و تفت قرار گیرد.

وی در پایان بر انتخاب پیمانکار و سرمایه گذار و مدیریت اجرایی این سایت تاکید کرده و تمرکز بر دفن، بازیافت و هم تولید انرژی از طریق زباله را اقتصادی دانست.

وی گفت: شهرداری ها باید از ظرفیت های قانونی موجود در قانون بودجه ۱۴۰۰ در حوزه پسماند بهره برداری کنند و همچنین با استفاده درست و هدفمند از عوارض آلایندگی استان در راستای حفظ محیط زیست شهری اقدام شایسته ای انجام دهند.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

282695

مطالب مرتبط