شرایط حاد کرونایی در کرمان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر کرمان وارد شرایط حاد و بحرانی کرونایی شده است و در مرکز استان به دلیل شرایط خاصی که دارد، وضعیت پیچیده‌تر است.
تصویر شرایط حاد کرونایی در کرمان

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، حسین صافی زاده صبح چهارشنبه در ستاد مقابله با کرونای شهرستان کرمان اظهار کرد: وضعیت فعلی شیوع ویروس کرونا در استان و شهرستان کرمان بسیار خطرناک و بحرانی است.

وی ادامه داد: وضعیت کنونی نتیجه بی توجهی‌ها در هفته‌های پایانی سال گذشته است و بازخورد دید و بازدیدهای عید و سفرهای نوروزی در تشدید شیوع کرونا را هفته‌های پیش رو تشدید هم خواهد شد.

صافی زاده با هشدار در خصوص افزایش دو برابری مبتلایان به کرونا گفت: در هفته‌های آینده این آمار بیشتر هم خواهد شد که این وضعیت بسیار نگران کننده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به شیوع ویروس کرونای انگلیسی بیان کرد: هفته‌های پیش رو وضعیت بسیار خطرناک و بحرانی خواهیم داشت و نیاز است پروتکل‌های بهداشتی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در حال حاضر کرمان وارد شرایط حاد و بحرانی شده است و در مرکز استان به دلیل شرایط خاصی که دارد، وضعیت پیچیده‌تر است.

صادفی زاده با تاکید بر لزوم تقویت نظارت‌های کرونایی اظهار کرد: برای کنترل و مهار کرونا باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

وی با انتقاد از فعالیت برخی اماکن ورزشی سرپوشیده و رستوران‌ها گفت: حتی برخی کسبه با نیمه باز گذاشتن درب مغازه در حال فعالیت هستند و این مسائل باعث می‌شود تمامی زحمات همکاران ما بی نتیجه بماند و جان مردم هم بیشتر به خطر بیفتد.

صافی زاده هشدار داد: حتی اگر یک فرد مبتلا (به ویژه آلوده به کرونای انگلیسی) در این اماکن حضور داشته باشد، تمام افراد حاضر در آن محیط مبتلا می‌شوند.

صافی زاده از مردم خواست شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و افزود: تیم‌های نظارتی ستاد مقابله با کرونا باید با جدیت کار نظارت را انجام دهند و با متخلفان برخورد قاطع داشته باشند.

وی بر لزوم جلوگیری از شکل گیری تجمعات تاکید کرد و گفت: جدیت در بحث نظارت باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و دستگاه‌ها هم باید نظارت دقیق بر رعیات شیوه نامه هی بهداشتی در زیرمجموعه‌هایشان داشته باشند.

منبع: مهر

282351