معاون قضایی رئیس کل دادگستری:

صلح و سازش بیش از 55 هزار فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گفت: بیش از ۵۵ هزار اختلاف با میانجیگری اعضای شوراهای حل اختلاف استان طی سال گذشته به صلح و سازش منجرشد.
تصویر صلح و سازش بیش از 55 هزار فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، هادی صمدی اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف استان آذربایجان‌غربی در راستای اجرای بخشنامه های ریاست قوه قضائیه و سند تحول قضائی و عمل به رسالت ذاتی شوراهای حل اختلاف در حل و فصل دعاوی و توسعه حل اختلاف در جامعه، موفق به صلح و سازش تعداد ۵۵هزار و ۲۰۰ فقره پرونده در سال ۱۳۹۹ شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تعداد ۲۳۱هزار و ۱۹ فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان شد که با تلاش و همت جهادی اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف در سراسر استان تعداد ۲۳۳هزار و ۷۵۶ فقره پرونده مورد رسیدگی واقع و مختومه شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گفت: این میزان رسیدگی به دعاوی و اختلافات در شوراهای حل اختلاف استان، تعداد موجودی پرونده‌ها را در پایان سال ۹۹ به تعداد ۲هزار و ۷۳۷ فقره کاهش داده و موجب ثبت عملکرد مثبت برای شوراهای حل اختلاف استان در این زمینه است.

صمدی در ادامه با اشاره به آمار و عملکرد حوز‌های قضایی استان اضافه کرد: بیشترین میزان مصالحه نسبت به پرونده‌های قابل مصالحه مربوط به حوزه قضایی شاهین‌دژ است که موفق به حل و فصل ۵۰درصد از پروند‌های قابل مصالحه در این حوزه قضایی شده و حوز‌های قضایی شوط و اشنویه نیز با 49درصد مصالحه به طور مشترک در جایگاه دوم و حوزه قضایی پلدشت نیز با ۴۵ درصد مصالحه در جایگاه سوم قرار دارد.

این مقام مسوول یادآور شد: حوزه‌های قضایی ارومیه، بوکان و نقده به ترتیب با ۶۸۳، ۵۶۵ و ۳۰۲ فقره کاهش در موجودی پرونده‌ها، دارای بیشترین عملکرد مثبت در بین حوزه‌های قضایی استان معرفی کرد.

صمدی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تمام فعالان عرصه صلح و سازش، قضات، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان، تلاش و کوشش وصف‌ناپذیر ایشان در حل و فصل اختلافات و دعاوی از مسیر صلح و سازش را ستوده و بر همت مضاعف ایشان در امر صلح و سازش در سال جدید تاکید کرد.

انتهای پیام/

282217