مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد:

آشتی و رفع کدورت میان ۳۷۶ زن و شوهر

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از بهره‌مند شدن حدود ۴ هزار زوج متقاضی طلاق از خدمات مشاوره، مددکاری اجتماعی و روان شناسی بهزیستی خبر داد.

تصویر آشتی و رفع کدورت میان ۳۷۶ زن و شوهر

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: پارسال برای بیش از ۶۰۰ متقاضی طلاق یک هزار و ۲۰۰ یاری برگ جهت دریافت خدمات مشاوره و روان شناختی از مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی استان زنجان و همکار با طرح کنترل و کاهش طلاق ارائه شد.

او با بیان اینکه پارسال ۴۵۰ نفر از متقاضیان طلاق تحت آموزش ارتقاء مهارت‌های زندگی و کاهش آسیب‌های ناشی از طلاق قرار گرفتند، افزود: حفظ انسجام خانواده‌های در معرض طلاق و ایجاد زمینه‌های سازش ماندگار، شناخت عوامل مؤثر در طلاق به منظور برنامه ریزی مناسب در راستای صیانت از کانون خانواده و آگاه سازی جامعه، افزایش دسترسی عموم مردم به خدمات سلامت روان در حوزه نیازمندی‌های خانواده و همچنین مدیریت یکپارچه و کارآمد از آموزش‌های ارائه شده بوده است.

محمدی ارتقاء کیفی و کمی خدمات روان شناختی و مشاوره تخصصی در حوزه خانواده، ایجاد آمادگی در اعضای خانواده برای ایفای نقش‌های صحیح در زمینه‌های مختلف فردی و اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و گفت: همکاری نهاد‌های دولتی و غیر دولتی مرتبط جهت حمایت‌های اجتماعی در صورت نیاز متقاضیان در راستای کاهش و کنترل طلاق، شناسایی و کمک به حل مسائل و مشکلات اجتماعی زوجین جهت کاهش عوامل تنش زای ناشی از اختلافات خانوادگی و افزایش پایداری زندگی مشترک از طریق بهبود روابط اعضای خانواده از مهم‌ترین اهداف برنامه پیشگیری و مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق است.

او افزود: پارسال به منظور دانش افزایی و مهارت افزایی روان شناسان، مشاوران و آموزشگران و مدرسین فعال در حوزه خانواده، ۲ دوره تربیت مربی (TOT) با عنوان غنی سازی و استحکام روابط زوجی و پیشگیری از جدایی (PREP) برای ۴۵ نفر و آموزش پیش از ازدواج (TOT) برای ۳۱ نفر از مشاوران و روان شناسان و آموزشگران و مدرسین برگزار شد.

محمدی ادامه داد: پارسال در حوزه خانواده و طرح کنترل و کاهش طلاق نیز کارگاه‌های آموزشی به صورت مجازی با تدریس متخصصین فعال در حوزه خانواده برگزار شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

285454