مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

بررسی علت معضل تعلل در بارگیری نهاده ها/ با واردکنندگان خاطی برخورد جدی می شود

صنعت مرغداری نقش مهمی در تبدیل دانه ها و سایر محصولات کشاورزی به گوشت و تخم مرغ که مواد غذایی مفیدی برای سلامت انسان هستند، دارد.

تصویر بررسی علت معضل تعلل در بارگیری نهاده ها/ با واردکنندگان خاطی برخورد جدی می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، امروزه مرغداران برای تولید مرغ با مشکلات عدیده ای مواجه هستند که از جمله این مشکلات می‌توان به ضریب تبدیل پایین، تلفات زیاد دوره پرورش، بالا بودن سن کشتار، نوسان قیمت متاثر از نبود تقویم تولید متناسب با نیاز و مصرف، شرایط نامناسب نگهداری تولید، نبود تشکیلات منسجم در زنجیره تولید، وابستگی در تولید مرغ مادر و اجداد و جوجه یک روزه، عدم تامین به موقع نهاده ها در زمان مقتضی و غیره اشاره کرد. اما در این میان، مشکل تامین نهاده در زمان مقتضی از جمله مهمترین مشکلات در مسیر تولید و تامین مرغ مورد نیاز مردم به شمار می آید.

با توجه به اینکه مرغ از غذاهای اصلی و تامین کننده بخشی از پروتئین مورد نیاز مردم محسوب می شود در صورتی که صنعت مرغداری و مرغداران با مشکل و چالش مواجه شوند سلامت جامعه در شرایط کنونی بحران کرونائی نیز شرایط دشوار اقتصادی مردم با چالش مواجه خواهد شد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در خصوص مشکل تاخیر در تحویل نهاده های مورد نیاز تولیدکنندگان اظهار کرد: این مشکل به تعلل واردکنندگان در انتقال بار به تولید کنندگان برمی گردد.

عبدالله جعفری افزود: در ارتباط با تاخیر در انتقال بار از واردکنندگان به مرغداران دلایل مختلفی از سوی واردکنندگان عنوان می‌شود که برخی از آنان قابل قبول و برخی دیگر غیر قابل قبول هستند.

وی به برخی از دلایل عنوان شده توسط واردکنندگان پیرامون مساله انتقال بار به تولیدکنندگان اشاره و تصریح کرد: واردکنندگان در توضیح این تعلل، مشکل کمبود کامیون در زمان اعلام بار ، عدم تخصیص ارز از ناحیه بانک مرکزی به واردکنندگان را عنوان می کنند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه مسئله کمبود کامیون در زمان اعلام بار به ویژه اکنون که مصادف با خرید تضمینی گندم برای استان های جنوبی شده شاید قابل پذیرشباشد ، ادامه داد: اما مشکل قطعی نبودن تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی به بارهایی که در سامانه عرضه شده است غیر قابل قبول است.

جعفری با اشاره به ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: همه وارد کنندگان مکلفند ده روز پس از خرید توسط تولیدکننده بار را به دست آنها برساند چنانچه این اقدام بیش از ۱۰ روز به طول انجامد با متخلفان این موضوع برخورد خواهد شد.


وی تاکید کرد: یک مهلت دو روزه به واردکنندگان پس از گذشت 10 روز داده خواهد شد تا نسبت به ارسال بار به تولیدکنندگان اقدام کنند در صورتی که به تعهدات خود عمل نکنند هیچ بهانه ای در تاخیر پذیرفته نمی شود و تخلف آنها به مراجع قانونی و تعزیرات گزارش داده خواهد شد.

فاطمه شمشیرگر از زنجان

282209