جمال رازقی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

کارت بازرگانی نباید وجود داشته باشد/ سیاست‌گذاری غلط باعث تورم دو رقمی شده است

رئیس اتاق بازرگانی فارس عنوان کرد: ریل‌گذاری اقتصاد کشور باید تغییر کند. تجربه 40 ساله کشور صرفا اتکا به درآمدهای نفتی است. در حالی که باید بر اساس تولید، صادرات، اصلاح روابط بین‌الملل، حل مشکلات بانکی و FATA باشد.
تصویر کارت بازرگانی نباید وجود داشته باشد/ سیاست‌گذاری غلط باعث تورم دو رقمی شده است

جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی سایت خبری پرسون، در خصوص آگاهانه بودن روند توقف صدور کارت‌های بازرگانی، بیان کرد: کارت‌های بازرگانی به طور کلی نباید وجود داشته باشد. ثبت سفارش معنی خود را از دست داده است و جز چند کشور محدود دیگر هیچ کجای دنیا ضرورت استفاده از این کارت‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: صحبت ها در خصوص کارت بازرگانی کارتن خواب‌ها، قاچاق با این کارت‌ها و یا کارت یکبارمصرف فرافکنی است. تا زمانی که سیاست‌گذاری صحیحی برای اقتصاد کشور وجود نداشته باشد؛ وضعیت به همین شکل ادامه می‌یابد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: سیاست‌گذاری غلط باعث تورم دو رقمی شده و زندگی مردم را دچار مشکل کرده است. در قرن 21 مردم برای خرید مرغ و روغن در صف‌های طولانی می‌مانند.

رازقی تصریح کرد: ریل گذاری اقتصاد کشور باید تغییر کند. تجربه 40 ساله کشور صرفا اتکا به درآمدهای نفتی است. در حالی که باید بر اساس تولید، صادرات، اصلاح روابط بین الملل، حل مشکلات بانکی و FATA باشد.

وی بیان کرد: به بخش خصوصی بها داده نمی‌شود و برخلاف اصل 44، اقتصاد کشور دست دولت و ارگان‌های شبه دولتی است.

این فعال بخش خصوصی در پایان گفت: مقام معظم رهبری سالیان متوالی است که بحث تولید و اقتصاد را مطرح می‌کنند؛ اما متاسفانه کسی توجه نمی‌کند، تغییری ایجاد نمی‌شود و همه چیز در حد شعار باقی می‌ماند.

282188