وقت رقابت گذشت، فصل مودت رسید

نایب‌رئیس اتاق ایران در یادداشتی، هدف از برگزاری انتخابات اتاق‌ها را شنیده شدن صدای شبکه گسترده ذینفعان اقتصاد کشور در بخش خصوصی عنوان کرد که اکنون با اتمام انتخابات، باید در دستور کار منتخبان قرار گیرد.
تصویر وقت رقابت گذشت، فصل مودت رسید

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین سلاح ورزی در یادداشتی نوشت: فعالان اقتصادی خیلی خوب و عمیق معنا و کارکرد «رقابت» و تفاوت آن با دشمنی و تنازع را درک می‌کنند. کارکرد اصلی و اساسی رقابت دریافت نگرش‌های موجود در خرد جمعی جامعه برای تصمیم‌گیری‌های بهتر است و برخلاف دشمنی و تنازع، حاصل آن آبادی و تحکیم پیوندها بر اساس درک مشترک عمیق‌تر از واقعیت‌های پیش‌رو است.

جامعه بزرگ و ارجمند فعالان اقتصادی بخش خصوصی ایران، طی دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، به‌روشنی پیام خود را به سخنگویان و نمایندگان خود در سراسر کشور ابلاغ کردند و امروز همه آنها که خود را در معرض رأی همکاران و همگنان گذاشتند به‌روشنی می‌دانند خواسته اول و اصلی جامعه فعالان اقتصادی از اتاق بازرگانی تحکیم و ترویج عقلانیت اقتصادی است.

کاری سترگ در پیش است. با توجه به شرایط دشوار و پیچیده‌ای که اقتصاد ایران با آن مواجه است؛ امروز کلیه تشکل‌های صنفی، تخصصی و حرفه‌ای بخش خصوصی، و در رأس آنها اتاق بازرگانی، که تشکل تشکل‌هاست؛ باید در همکاری نزدیک و صمیمانه با دولت و سایر ارکان حکمرانی اقتصادی کشور به‌سرعت در مسیر تقویت نقش و جایگاه عقلانیت اقتصادی در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های ملی گام بردارد تا بتوانیم با عبور از تهدیدهای پیش‌رو، کشتی اقتصاد ایران به ساحل توسعه پایدار برسانیم.

تلاش مجدانه و آمیخته با احترام و حسن نیت در گفت‌وگو با مدیران حاکمیتی و سیاست‌گذاران پیرامون صدها و بلکه هزاران مسئله ریزودرشتی که اقتصاد کشور با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند با رویکرد انتقال دانش، تجربه و اطلاعات بخش خصوصی به تصمیم سازان و تصمیم گیران حاکمیتی با هدف ارتقای کیفیت تصمیمات و بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، در کنار هم‌افزایی و شبکه‌سازی فعالان بخش خصوصی برای ارتقای سازمان‌دهی صنعتی در بخش‌های مختلف اقتصاد ملی و شناسایی و فعال‌سازی فرصت‌های رشد و سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکار، دو محور پراولویت فعالیت اجتماعی کنشگران بخش خصوصی طی سال‌های دشوار پیش‌رو است.

آنچه باید انجام دهیم آن‌چنان بزرگ و مسائلی که با آن مواجهیم چنان پیچیده است که پیشبرد و حل آنها به تشریک‌مساعی همه آنان که دل در گرو سرافرازی ایران، رفاه ملت و عزت کشور دارند نیازمند است.

هدف از برگزاری انتخابات اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، شنیده شدن صدای شبکه ذینفعان گسترده اقتصاد کشور در بخش خصوصی و تنظیم جهت‌گیری‌های کلی حرکت اتاق بر اساس آن بوده و هست. دیگر چندان مهم نیست بر اساس رأی اعضای اتاق بار مسئولیتی بر دوش ما قرار گرفته است یا نه، چراکه همه به‌حکم وجدان و میهن‌دوستی در برابر سرنوشت و آینده اقتصاد ایران مسئولیت داریم و ضروری است با گذشتن از اختلاف‌نظرها، تمام ظرفیت‌های خود را برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، جهت ایفای نقشی شایسته در تحقق آرمان توسعه ملی بکار گیریم.

* رییس اتاق بازرگانی لرستان و نایب رییس اتاق ایران

467240