متلاشی شدن باند داروهای غیر مجاز؛

۶۰۰۰ نوع داروی تقلبی در جوانرود کشف شد

عطاری ها فقط مجاز به عرضه انواع گیاهان و عرقیات هستند و عرضه هرگونه دارو، انواع داروهای دست ساز و خارج از شبکه رسمی توزیع، داروهای مخدر و روانگردان و نیز اقدامات پزشکی در عطاری ممنوع است.
تصویر ۶۰۰۰ نوع داروی تقلبی در جوانرود کشف شد

به گزارش پرسون از کرمانشاه، رییس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پنج هزار و ۸۰۰ قلم انواع داروهای قاچاق، ‌تقلبی، خارج از شبکه رسمی توزیع و دست‌ساز از یک مغازه عطاری در شهرستان جوانرود کشف و توقیف شد.

کیومرث رحیمی در این راستا افزود:کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی به همراه مامورین پلیس امنیت عمومی جوانرود این میزان داروی غیرمجاز را کشف کردند.

وی اظهار داشت: صاحب مغازه برخی از داروها را در خودرویی که مقابل مغازه پارک شده بود نگهداری کرده و در هنگام فروش از محل نگهداری خارج می کرد که خودرو با دستور مقام قضایی بازرسی و مقدار قابل توجهی دارو در آن مشاهده و داروها توقیف شد.

رییس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: پرونده این کشف برای طی کردن مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

وی اظهار داشت: عطاری ها فقط مجاز به عرضه انواع گیاهان و عرقیات هستند و عرضه هرگونه دارو، انواع داروهای دست ساز و خارج از شبکه رسمی توزیع، داروهای مخدر و روانگردان و نیز اقدامات پزشکی در عطاری ممنوع است.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

ایرنا

281617

مطالب مرتبط