سفر قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی به استان های کرمان و یزد

در ادامه بازدیدهای استانی و به منظور بررسی وضعیت اجرایی عملیات ارزیابی خسارات، محمدابراهیم حسن نژاد قائم مقام و عضو هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزی، طی سفری به استان های کرمان و یـزد، در مناطق تولیدی این استان ها حضور یافت.
تصویر سفر قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی به استان های کرمان و یزد

به گزارش سایت خبری پرسون، روز شنبه بیست و یکمین روز از فروردین ماه 1400، قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در رأس هیأتی متشکل از مدیران ستادی و استانی بیمه کشاورزی، طی بازدید از مناطق آسیب دیده از سرمازدگی اخیر به ویژه باغ های پسته استان های کرمان و یـزد، آخرین وضعیت و شیوه خدمات رسانی بیمه ای به کشاورزان در این استان ها را مورد بررسی قرار داد.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در جریان از بازدید از باغ های خسارت دیده مناطق بردسیر، سیرجان، شهربابک در استان کرمان و همچنین مناطق هرات، مروست شهرستان خاتم در استان یزد که براثر سرمای 16 و 17 فروردین ماه جاری دچار خسارت شدند، اظهار داشت: امر بررسی و ارزیابی خسارات آغاز گردیده و پس از پایان بررسی های فنی کارشناسان ارزیابی خسارت، با هدف حمایت از تولید و مطابق تعهدات مندرج بیمه نامه، در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به محاسبه دقیق خسارت و پرداخت غرامت بیمه گذاران خسارت دیده اقدام خواهد شد.

حسن نژاد در ادامه افزود: نظام بیمه کشاورزی همسو با سیاست های کلان دولت و منبعث از شعار سال "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها"، انواع طرح های متنوع بیمه کشاورزی را برای حفاظت از سرمایه کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی ارائه نموده است.

شایان ذکراست؛ وی در این سفر با شماری از رسانه ها ازجمله رسانه ملی گفتگو نمود که بازتاب گسترده ای در رسانه های استانی و ملی نسبت به موضوع بیمه کشاورزی داشت.

گفتنی است، اکنون، بیمه کشاورزی به عنوان یگانه سازوکار نظام­ مند در جبران خسارات اقلیمی و استمرار تولید با حق­ بیمه ­ای مشخص در تمامی موارد زیرپوشش حمایتی خود، بر اساس قانون در نخستین فرصت ارزیابی خسارات و پرداخت غرامات را مطابق تعهدات مندرج در بیمه نامه به­ منظور جبران بخش قابل توجهی از خسارات برای بیمه­ گذاران، فراهم می­ نماید.

صندوق بیمه کشاورزی از عموم کشاورزان دعوت می نماید، نسبت به بیمه محصول خود اقدام نمایند تا در شرایط خطر، امکان دریافت غرامت و استمرار فعالیت ارزشمند کشاورزی برای ایشان فراهم باشد.

281605