مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان عنوان کرد:

خسارت زلزله مریوان به 555 واحد مسکونی/ بیشترین خسارت‌ها در بخش مسکن روستایی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: آخرین خسارت ها نشان می‌دهد که زلزله هفته گذشته مریوان به 555 واحد مسکونی در روستا و شهر آسیب رسانده است.

تصویر خسارت زلزله مریوان به 555 واحد مسکونی/ بیشترین خسارت‌ها در بخش مسکن روستایی

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، محمد فلاحی؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آخرین خسارتها نشان می‌دهد که زلزله هفته گذشته مریوان به 555 واحد مسکونی در روستا و شهر آسیب رسانده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: بیشترین تخریب مسکن مربوط به بخش روستایی می‌باشد و براساس آخرین برآورد 288 خانه در روستاهای شهرستان مریوان دچار خسارت های جزیی و برخی هم دچار خسارت‌های عمده شده‌اند که نیازمند کمک های دولتی در این زمینه هستند.

وی ادر ادامه سخنان خود بیان داشت: در بخش شهری نیز 173 واحد مسکونی خسارت هایی دیده‌اند که برآوردهای لازم در این زمینه صورت گرفته است که طبق این برآوردها برخی از این منازل نیاز مبرم به تعمیرات دارند.

فلاحی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: با این وجود هنوز شناسایی منازل مسکونی و امکان تجاری که براثر زلزله هفته پیش آسیب دیده‌اند در دست بررسی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: با این وجود خوشبختانه زلزله و 2 پس لرزه مذکور هیچ گونه تلفات جانی به دنبال نداشته است.

آیین مهر ـ استان کردستان

281266