عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد؛

گیلان با بهترین مرکبات دارای تنها یک کارخانه فرآوری میوه

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر لزوم توسعه صنایع فرآوری مرکبات در گیلان در جهت ایجاد اشتغال گفت: شرق گیلان تنها یک کارخانه فرآوری مرکبات دارد.
تصویر گیلان با بهترین مرکبات دارای تنها یک کارخانه فرآوری میوه

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، پرویز محمدنژاد درباره افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها اظهار داشت: در حوزه افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها و پتروپالایش‌ها بخش خصوصی در یک ساله اخیر فعالیت خوبی داشته و در بخش اعظم حوزه پتروشیمی بخش خصوصی فعالیت دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه یکی از راه‌های دور زدن تحریم‌ها استفاده از بخش خصوصی است عنوان داشت: در حوزه افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها و پتروپالایش‌ها حرکت خوبی صورت گرفته و به نظر می‌رسد آورده خوبی نیز از حیث منابع ارزی داشته است.

وی با اشاره به اینکه مجلس و کمیسیون انرژی از افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها و پتروپالایش‌ها پشتیبانی مناسبی داشته گفت: به نظر می‌رسد بتوانیم امسال پشتیبانی‌ها را افزایش داده و قوانین دست و پاگیر را از پیش روی صادرکنندگان، تولیدکنندگان این عرصه و افرادی که محصولات آلی را فرآوری می‌کنند برداریم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس درباره اهمیت فرآوری محصولات کشاورزی از جمله مرکبات عنوان داشت: بهترین مرکبات در شهرستان لنگرود وجود دارد اما در کل شهرستان لنگرود و در شرق گیلان فقط یک کارخانه فرآوری میوه و آبمیوه‌گیری وجود دارد در صورتی که از مرکبات می‌توان محصولات جانبی بیشتری تهیه کرد.

محمدنژاد با بیان اینکه در این زمینه در شهرک‌های صنعتی ورود کردیم تصریح کرد: باید در این زمینه گام موثری برداریم تا بتوانیم محصولات کشاورزی را با فرآوری بر پایه فناوری روز رونق بخشیم که این امر به بازپروری و بازآوری محصولات کشاورزی و اشتغال کمک می‌کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به صنایع فرآوری در گیلان خاطرنشان کرد: همچنین اگر تعداد بیشتری کارخانجات فرآوری محصولات کشاورزی در شهرستان و سطح استان ایجاد شود می‌توانیم برای فرزندان خود کشاورزان اشتغال ایجاد کنیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی درباره توسعه گردشگری در لنگرود با بیان اینکه در حوزه گردشگری حرکات خوبی در این شهرستان در حال انجام است اظهار داشت: اکنون به جد در حال پیگیری پروژه بندر چمخاله هستیم.

وی افزود: در حوزه برنج نیز با وزیر مربوطه صحبت کردیم و ایشان قول دادند که در مورد نهاده‌های کشاورزی حمایت بیشتری صورت گیرد لذا برنامه‌های کلان و گسترده‌ای برای حوزه کشاورزی در نظر گرفته شده که همه این‌ها نیاز به زمان دارد تا یکی پس از دیگری این مسائل را مورد پیگیری قرار دهیم.

محمدنژاد با بیان اینکه امیدواری فقط بیانی نبوده و باید در عمل نیز مردم را امیدوار کرد گفت: مردم باید نتایج فعالیت‌ها و رایزنی‌های ما را در عمل ببینند و این تکلیفی بر دوش همه نمایندگان مجلس و دولت مردان است که هر چه بیشتر زمینه ایجاد امید و امیدواری‌ را در جامعه فراهم کنند.

منبع: تسنیم

281247