مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

29 نفر از بهبودیافتگان اعتیاد صاحب شغل شدند

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: برای 29 نفر از بهبود یافتگان از اعتیاد در زنجان فرصت های شغلی ایجاد شد.
تصویر 29 نفر از بهبودیافتگان اعتیاد صاحب شغل شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، هدایت صفری اظهار کرد: پیشگیری و مقابله با پدیده شوم اجتماعی اعتیاد در کنار ارائه آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم به خانواده‌های مددجو، بازتوانی خانواده‌های دارای این آسیب از طریق فراهم کردن زمینه اشتغالزایی بهبودیافتگان از جمله اولویت‌های کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از هزینه‌کرد یک میلیارد و ۳۳۸ میلیون تومانی کمیته امداد استان زنجان در حوزه پیشگیری و مقابله با اعتیاد در سال گذشته خبر داد و گفت: نگاه کمیته امداد استان زنجان در حوزه مبارزه و پیشگیری از آسیب اجتماعی اعتیاد، پیشگیرانه بوده و به همین منظور بسته‌های مختلف خدمتی در قالب خدمات اشتغالزایی برای بهبودیافتگان، حمایت‌های اجتماعی از خانواده‌های دارای آسیب اعتیاد و خدمات فکری و فرهنگی به جامعه هدف شناسایی شده در این بخش ارائه می‌شود.

صفری با اشاره به اینکه یکی از رویکرد‌های کمیته امداد در حوزه مقابله و پیشگیری از اعتیاد مهارت آموزی و اشتغالزایی برای بهبود یافتگان از آسیب اعتیاد است، افزود: با همین رویکرد ۱۷ نفر از بهبود یافتگان از آموزش‌های مهارت آموزی کمیته امداد استان زنجان در سال گذشته بهره‌مند شده و مهارت‌های لازم برای آغاز کسب و کار و فعالیت در رشته شغلی مورد علاقه خود را کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات مهارت آموزی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب با هدف کمک به بازتوانی اقتصادی بهبود یافتگان اعتیاد انجام می‌شود و با همین نگاه برای ۲۹ نفر از بهبودیافتگان از آسیب اجتماعی اعتیاد در رشته‌های شغلی مختلف در سال گذشته اشتغالزایی شده است، تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان از مجموع خدمات انجام شده کمیته امداد استان زنجان در حوزه پیشگیری و مقابله با اعتیاد در سال گذشته به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای سرپرستان خانواده بهبود یافته در رشته‌های مختلف شغلی دارای مهارت و علاقه‌مندی آنان، هزینه شده است.

علاوه بر ایجاد شرایط شغلی برای افراد رهایی یافته از اعتیاد، ارائه وام 50 میلیونی معتادان نیز می تواند یکی از دلایل انگیزشی برای ترک اعتیاد در میان این افراد باشد. گفتنی است که زمزمه هایی برای افزایش وام تا 100 میلیون نیز وجود دارد.

منبع: فارس

281225