وزیر آموزش و پرورش:

ارتقای کیفیت آموزش در دوران کرونا با جدیت پیگیری می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ارتقای کیفی آموزش مهمترین مسوولیت آموزش و پروش است، گفت: نظام تعلیم و تربیت مسوولیت شکل‌دهی و هویت دادن به شخصیت، فرهنگ و تمدن‌سازی و پیشرفت جامعه را بر عهده داشته و این مسوولیت خطیری است که جامعه دارای تفکر، اندیشمند و فرهیخته فرهنگی آن را عهده‌دار است.
تصویر ارتقای کیفیت آموزش در دوران کرونا با جدیت پیگیری می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، محسن حاجی میرزایی در گفت‌وگو با معلمان که از طریق شبکه شاد انجام شد، با بیان اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش مهمترین‌ ماموریت جامعه را برعهده دارد، اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت مسوولیت شکل‌دهی و هویت دادن به شخصیت، فرهنگ و تمدن‌سازی و پیشرفت جامعه را بر عهده داشته و این مسوولیت خطیری است که جامعه دارای تفکر، اندیشمند و فرهیخته فرهنگی آن را عهده‌دار است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ارتقای کیفی آموزش مهمترین مسوولیت آموزش و پرورش است عنوان کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا با جدیت بیشتری این مهم پیگیری می‌شود.

حاجی میرزایی تصریح کرد: نیازمند ارزیابی سنجیده در ارزیابی موفقیت‌ها و کاستی‌ها هستیم و چگونگی ارتقای این آموزش‌ها مسوولیتی است که برعهده این وزارتخانه و مجموعه خلاق فرهنگیان است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جامعه فرهیخته فرهنگی باید خلاقیت خود را در راستای آموزش به کار گیرد، تاکید کرد: هیچ دوره ای در آموزش و پرورش غنی‌تر از تبادل اطلاعات و گفت‌وگوهای بین معلمان و تبادل دانش بین آنان نیست و از معلمان می‌خواهیم در اجتماعات خود شرایط را ارزیابی کنند و تبادل اطلاعات کنند.

حاجی میرزایی با اشاره به تلاش این نهاد برای برقراری عدالت آموزشی عنوان کرد: برای اینکه عدالت آموزشی را گسترش دهیم باید ایده‌های خلاق ارائه شود و این لشکر فرهیخته معلمان همه فعال باشند.

وی با اشاره به دغدغه‌های معلمان نیز بیان کرد: ما در کنار معلمان دانش سرا بوده و برای دفاع از حقوق آنان تلاش می‌کنیم و مصوبات صلاحیت معلمی را بررسی و ارائه کردیم و کسی بدون صلاحیت معلمی نمی‌تواند وارد آموزش و تدریس شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تلاش می‌شود انگیزه ای برای معلمان ایجاد شود تا افراد در مسیر کسب خلاقیت‌ها قدم بردارند و اگر رتبه بندی به شیوه صحیح انجام شود، تحولی عمیق را شاهد خواهیم بود.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد:طی سال گذشته هشت هزار نیروی جدید، در حوزه پرورشی به کار گرفته شدکه این امر نشان می‌دهد، دغدغه اصلی وزارتخانه بر این محور معطوف است.

انتهای پیام/

281038