معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تاکید کرد:

تعطیلی مشاغل شغلی 2، 3 و 4 در کردستان/لزوم جمع آوری دستفروشان در شهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به بحران کرونا در استان بر لزوم رعایت پروتکل ها و نیز جمع آوری مشاغل پرخطر همانند دستفروشی و... تاکید کرد.

تصویر تعطیلی مشاغل شغلی 2، 3 و 4 در کردستان/لزوم جمع آوری دستفروشان در شهر

به گزارش سایت خبری پرسون از کردسان، محمدابراهیم زارعی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان امروز در ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: از امروز برای کنترل روند صعودی کرونا در استان کردستان برنامه ها و دستورالعمل های جدی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: باید برای جلوگیری از شیوع کرونا مشاغل شغلی 2، 3 و 4 در سطح استان کردستان تعطیل شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: همچنین برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا تردد مسافر در مرز باشماق تا 2 هفته آینده محدود و تعطیل می شود و تنها مسافرانی می توانند از این پایانه مرزی تردد داشته باشند که دارای مجوز لازم از مراجع ذیصلاح باشند.

زارعی در ادامه افزود: مسئله دیگری که در بحث مبارزه با کرونا در سطح کردستان اجرایی خواهد شد، جمع آوری دستفروشان در سطح شهر برای مدت زمان دو هفته است.

این مقام مسئول با اشاره به تعطیلی نماز جمعه در سطح استان کردستان، برای حفظ سلامتی مومنین و نمازگزاران برگزاری هرگونه نماز جماعت و جمعه در استان کردستان تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود و این مسئله را با متولیان امر در میان گذاشته ایم.

زارعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت محسوسی بی تفاوت شده اند و بیشترین این بی تفاوتی ها را در شهرستان مریوان می بینیم که این امر می تواند برای این شهر گران تمام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مسئله دیگری که نباید فراموش کنیم، بحث نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در روستاهاست زیرا تردد بین شهرنشینان و روستائیان زمینه شیوع بیشتر این ویروس را مهیا خواهد کرد.

وی در ادامه تشریح کرد: برای کنترل وضعیت به وجود آمده باید گروه های مردم نهاد، رسانه ها و... در کنار ستاد مبارزه با کرونا قرار بگیرند.

زارعی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه سفرهای نوروزی از عوامل مهم در تشدید وضعیت کرونا در استان کردستان است، گفت: مهمانی ها، جشن ها، عروسی ها، سفرها و... تنها گوشه ای از عوامل شیوع کووید 19 و ورود به موج چهارم کرورنا در استان کردستان است.

آیین مهر ـ استان کردستان

280981