تحقق اشتغال برای بیش از ۱۸ هزار نفر نیروی کار در استان گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت:ا ز ابتدای سال گذشته تاکنون برای 18 هزار و 251 نفر در حوزه‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری، خدمات و بازرگانی و سایر حوزه‌ها اشتغالزایی شده که در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است.
تصویر تحقق اشتغال برای بیش از ۱۸ هزار نفر نیروی کار در استان گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، عباس علیزاده درباره اهداف برگزاری تور مجازی ترویجی تعاون و کارآفرینی اظهار داشت: تور آموزشی و ترویجی در قالب بازدید از تعاونی‌های نمونه و الگو برای مخاطبان بخش تعاون و کارآفرینی برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ابراز داشت: مخاطبان این تورها شامل مدیران و ارکان تعاونی‌ها، عموم متقاضیان تشکیل تعاونی‌ها، مدیران و مسئولان نهادها و دستگاه‌های دولتی، دانشجویان و فارغ التحصیلان هستند.

علیزاده عنوان داشت: از اهداف این تور آموزشی می‌توان به فراهم نمودن زمینه‌های تشکیل تعاونی‌های موفق و پایدار، توسعه آموزش‌های فردی و گروهی، افزایش آگاهی‌ها و دانش و تجربیات مخاطبین اشاره داشت.

وی با بیان اینکه این فعالیت در نیم و یا یک روز کاری در یک شهرستان، استان یا منطقه قابل انجام است افزود: فراهم نمودن زمینه بهبود و ارتقاء سطح کیفی تعاونی‌های موجود، الگوگیری و الگوپذیری از تعاونی‌های موفق از دیگر اهداف برگزاری این برنامه آموزشی است.

علیزاده با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ابلاغی ترویجی 6 گانه بخش تعاون، برگزاری تورهای ترویجی تعاون و کارآفرینی است گفت: با توجه به شرایط کرونایی و مکاتبات وزارت متبوع مبنی بر برگزاری مجازی تورهای ترویجی، فایل تور ترویجی تعاونی‌های موفق در فضای مجازی بارگذاری شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان افزود: همچنین تور ترویجی یکی از تعاونی‌های موفق استان گیلان و کشور در عرصه تولید تجهیزات ریلی جهت بازدید تعاونگران و علاقه‌مندان این حوزه در کانال آپارات اداره‌کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی گیلان بارگذاری شده و امسال نیز این برنامه‌ها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به سیاست‌های کاری امسال اداره‌کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی گیلان در حوزه اشتغال گفت: پشتیبانی و مانع‌زدایی از تأمین مالی کسب و کارهای خانگی و روستایی و پشتیبانی اجرا و رفع موانع قانون برنامه اشتغال روستایی و عشایری از اولویت‌های امسال این مجموعه است.

علیزاده با تاکید بر اهمیت پشتیبانی از اجرا و رفع موانع پیاده‌سازی الگوی توسعه مشاغل خانگی در گیلان عنوان داشت: همچنین از دیگر رویکردهای ما در سال جدید پشتیبانی و مانع‌زدایی از توسعه بازار کار با اجرای برنامه‌های فعال بازار کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تصریح کرد: سعی ما بر این است که حمایت‌های لازم در جهت اجرا و رفع موانع طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی انجام شود؛ حمایت از اجرا و رفع موانع طرح مشوق‌های بیمه‌ای کارفرمایی از دیگر اهداف این اداره‌کل است.

وی با اشاره به اهمیت پشتیبانی و مانع‌زدایی از توسعه کارآفرینی در گیلان خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال تشکیل و رفع موانع فعالیت نهادهای کارآفرینی و رفع موانع اجرای موثر رویدادهای کارآفرینی در گیلان نیازمند پشتیبانی‌‌های موثر است.

علیزاده با بیان اینکه پشتیبانی و مانع‌زدایی در بنگاه‌های اقتصادی نیازمند به نیروی کار متخصص خارجی و پشتیبانی اجرا و رفع موانع صدور و تمدید پروانه کار اتباع خارجی باید مورد توجه قرار گیرد گفت: همچنین پشتیبانی و رفع موانع اشتغال نیروی کار داخلی به جای نیروی کار خارجی در بنگاه‌های اقتصاد از دیگر اولویت‌های امسال ما است.

وی از تشکیل تعاونی توسعه و عمران در شهرستان‌های باقیمانده گیلان خبر داد و افزود: تلاش ما بر تقویت تعاونی‌های توسعه و عمران تشکیل شده و حل موانع و مشکلات تعاونی‌ها از طریق کارگروه تعاونی‌های مشکل‌دار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خاطرنشان کرد: توانمندسازی تعاونی‌ها از طریق آموزش‌های حقوقی، تخصصی، مدیریتی، جلسات مشاوره و همچنین استقرار سیستم‌های مدیریتی و افزایش نظارت برتعاونی‌های حساس و بزرگ استان گیلان از دیگر سیاست‌های اتخاذ شده اداره‌کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی گیلان در سال جدید است.

علیزاده با بیان اینکه در سال گذشته ایجاد 15 هزار و 619 فرصت شغلی پیش بینی شده بود عنوان داشت: از ابتدای سال گذشته تاکنون برای 18 هزار و 251 نفر در حوزه‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری، خدمات و بازرگانی و سایر حوزه‌ها اشتغالزایی شده که در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است.

مدیرکل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان تصریح کرد: میزان تعهد اشتغال در سال گذشته در حوزه‌های صنعت و معدن 7 هزار و 21 نفر، در بخش کشاورزی 3 هزار و 656 نفر، در حوزه گردشگری هزار و 440 نفر، بخش خدمات و بازرگانی هزار و 496 نفر و در سایر بخش‌ها 2 هزار و 6 نفر بوده است.

علیزاده با بیان اینکه درصد تحقق اشتغال در سال گذشته 117 درصد بوده گفت: با توجه به میزان تعهد مذکور در سال گذشته 9 هزار و 401 نفر در بخش صنعت و معدن، 3 هزار و 685 نفر در بخش کشاورزی، هزار و 474 نفر در حوزه گردشگری، هزار و 634 نفر در بخش خدمات و بازرگانی و 2 هزار و 57 نفر در سایر حوزه‌های اشتغال به‌ کارگیری شدند.

منبع: تسنیم

280950