امار مبتلایان به کرونا در شهرستان سمیرم رو به افزایش است

مدیرشبکه بهداشت شهرستان سمیرم گفت: تا قبل از تعطیلات عید نوروز امسال، مجموع  شمار مبتلایان به کووید-۱۹ زیر ۲۰ نفر بود اما در این مدت به بالای ۴۰ نفر در روز رسیده است.

تصویر امار مبتلایان به کرونا در شهرستان سمیرم رو به افزایش است

به گزارش سایت خبری پرسون، علی‌اصغر صبوحی افزود: شمار مبتلایان روزانه کرونا در این شهرستان در یک هفته اخیر روبه افزایش و چند برابر روزهای قبل از نوروز شده است.

مدیر شبکه بهداشت سمیرم با اشاره به خیز ناگهانی موج چهارم کرونا و افزایش شمار فوتی‌ها، تصریح کرد: مجموع مبتلایان به کووید۱۹ در سمیرم از ابتدا تا امروز به ۲ هزار و ۵۳۲ نفر رسیده است.

وی گفت: ۱۱۲ نفر فقط در ۴۸ ساعت گذشته به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۳ مبتلا مربوط به مرکز شهرستان هستند و ۶ نفر به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده‌اند.

صبوحی اظهارداشت: با وجود اینکه در چند ماه گذشته شاهد کاهش شمار فوتی‌ها در سمیرم بودیم، اما در ۶ روز اخیر باز هم پنج مرد و زن بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان باختند.

وی با اشاره به قرمز شدن وضعیت سمیرم و تعطیلی کسب و کارها و مشاغل غیرضروری به مدت یک هفته، خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا و دستور دادستان برگزاری مراسم عزا، عروسی و هر نوع تجمع ممنوع است و برای متولیان برپایی این مراسم پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم ادامه داد: چندین واحد صنفی متخلف نیز به دلیل بی توجهی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده نکردن از ماسک در ۲ هفته اخیر پلمب شدند.

دکتر صبوحی از روستاییان و عشایری که در حال کوچ به ییلاق هستند هم خواست از سفرها و ترددهای غیرضروری به شهرها و مناطق دیگر خودداری کنند.

وی تاکید کرد: کرونا و کوچ زودهنگام، بویژه اینکه عشایر از استان‌های گرمسیر جنوبی که درگیر نوع انگلیسی بیماری کووید بوده‌اند می‌آیند، ریسک خطر ابتلا در شهرستان را بالا خواهد برد بنابراین باید برای آن تدابیر ویژه‌ای اتخاد شود.
هر سال چهار هزار خانوار عشایر ایل قشقایی با حدود ۷۵۰ هزار دام در فصل بهار به سمیرم کوچ می‌کنند.

280927