کاشت 40 هزار لاله در پارک شهر؛

قدیمی‌ترین بوستان شهر در قلب طهران فرش لاله بر تن کرد

در فصل گل‌ها، شهردار منطقه 12 از کاشت 40 هزار لاله در پارک شهر، همچنین گل‌آرایی در سطح منطقه و بقیه بوستان‌ها خبر داد.

تصویر قدیمی‌ترین بوستان شهر در قلب طهران فرش لاله بر تن کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: تقارن اردیبهشت‌ماه که فصل جلوه گل‌ها و شکوفه‌هاست، با بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم و خدا را شاکریم که در این ایام مبارک، توفیق خدمت برای شهروندان را برای افزایش زیبایی‌های این فصل داشتیم.

سعادتی با ابراز امیدواری از اینکه چنین اقداماتی، نویدبخش شهری پاک و آراسته و سزاوار شهروندان خوب و شریف تهران باشد، افزود: شهروندان محترم تهرانی از هر جای شهر، قدم‌زدن در نخستین بوستان شهرشان را در قلب طهران و در روزهای زیبای بهاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ اجتماعی از دست نخواهند داد؛ به‌ویژه اکنون که با کاشت 40 هزار لاله، زیبایی‌های آن دوچندان خواهد شد.

وی همچنین از تملک سه باغ متروکه شهر تهران در سال 99 خبر داد و بیان کرد: باغ‌های علاءالدوله (2100 مترمربع)، باغ کیهانی (1700 مترمربع) و بوستان سجادی (300 مترمربع) به مساحت جمعاً 4100 مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر 960 میلیارد ریال توسط شهرداری منطقه 12 خریداری شد که این باغ‌ها به‌زودی به جمع باغ‌های شهر تهران اضافه خواهد گردید.

شهردار قلب طهران، مهم‌ترین هدف از اجرای این برنامه‌ها را ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان با تغییر و تحول در منظر شهری بیان کرد و افزود: لاله‌کاری در سطح خیابان لاله‌زار، فرش گل‌های سطح منطقه، گل‌آرایی از طریق فلاورباکس و گل‌آرایی از طریق فلاورپل در خیابان‌ها، میادین و معابر اصلی نیز از جمله اقدامات حوزه فضای سبز به همین منظور بوده است.

پارک شهر قدیمی‌ترین بوستان شهر تهران است. این بوستان که در منطقه ۱۲ در مرکز تهران در محدوده خیابان‌های خیابان خیام و شهید فیاض‌بخش قرار دارد، در بیست و پنجم اسفند ۱۳۲۹ در زمینی که پیش از این با تخریب بخشی از محله سنگلج چندین سال خالی مانده بود، گشایش یافت. مساحت این پارک تقریباً ۲۵ هکتار است و ۸ در ورودی دارد. درون این پارک: موزه صلح تهران، آکواریم پارک شهر تهران، استخر، ورزشگاه، کتابخانه و سایت پرنده‌نگری ... وجود دارد. این بوستان از جنوب به خیابان بهشت، از شمال به خیابان فیاض بخش، از خاور به خیابان خیام و از باختر به وحدت اسلامی (شاپور) محدود می‌شود.

280864

مطالب مرتبط