استاندار مرکزی:

صادرات غیر نفتی۹۰۰ میلیون دلاری استان مرکزی برگ زرینی از افتخارات است

استاندار مرکزی گفت: صادرات غیرنفتی ۹۰۰ میلیون دلاری این استان درسال گذشته با وجود حاکمیت شرایط اقتصادی سخت و شیوع کرونا، برگ زرینی از افتخارات محسوب می‌شود.
تصویر صادرات غیر نفتی۹۰۰ میلیون دلاری استان مرکزی برگ زرینی از افتخارات است

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، سید علی آقازاده روز چهارشنبه در آیین معارفه دادستان جدید اراک، افزود: اگرچه هنوز استان مرکزی نتوانسته به رقم صادرات غیرنفتی سال۹۸برسد اما، با وجود کرونا و محدودیت های تولید و کسب و کار ،صادرات ۹۰۰ میلیون دلاری سال گذشته موفقیت اقتصادی است.

وی بیان کرد: با وجود تنگناهای اقتصادی سال گذشته ، این استان توانسته شاخص پایین‌ترین نرخ تورم و همچنین کمترین نرخ بیکاری کشور در اسفندماه را از آن خود کند که نشان از درست بودن سویه تصمیمات در حلقه مدیریتی است.

استاندار مرکزی ادامه داد: شمار کارگران دارای حقوق معوق در این استان پایان سال ۹۷ بیش از هفت هزار و ۲۰۰ نفر بود که این آمار پایان سال ۹۸ به پنج هزار و ۱۰۰ نفر و دراسفند پارسال به کمتر از یک‌هزار نفر رسید.

آقازاده اظهار داشت: معضلات هپکو اراک که سال‌های زیادی تداوم یافته بود با پیگیری‌ رئیس قوه قضاییه گره‌گشایی شده و در اواخر سال گذشته، ۱۲ هزار میلیارد ریال بدهی این شرکت تهاتر شد و افقی روشن برای آن ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: استان مرکزی رتبه نخست پیشرفت طرح‌های اقتصاد مقاومتی کشور را در سال قبل با وجود شرایط دشوار اقتصادی به خود اختصاص داده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم در این آیین گفت: میزان پرونده‌های مختومه در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه قبل آن یک هزار و ۷۳۹ درصد رشد داشته و حدود ۵۰ هزار پرونده بیش از سال ۹۸ وارد و مختومه شده است.

حجت الاسلام سید «عبدالمهدی موسوی» افزود: پیشبرد امور در دادگستری استان مرکزی سال گذشته با افزایش ۳۱ درصدی همراه بود در حالیکه حتی یک نیروی انسانی نیز به حلقه شاغلان این مجموعه اضافه نشده است.

وی بیان کرد: استان مرکزی قطب صنعت کشور است که فواید و ظرفیت‌های زیادی دارد، باوجود این مشکلاتی نیز در حوزه تولید پایتتخت صنعت ایران هست که سعی شده در سایه تعامل و هم افزایی ارکان قضایی، شورای تامین و صنعتگران از آن‌ها گره‌گشایی شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: ۵۰ واحد تولیدی مادر تخصصی در این استان ۲ سال اخیر شناسایی شده و در راستای رفع مشکلات آن‌ها نشست‌های مختلفی با عنوان ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای تامین برگزار شده که منجر به اتفاقات مفید از جمله کاهش حقوق معوق و ختم پرونده‌های کارگری در استان شده است.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: اجرای راهبردهای هدفمند در بهبود مدیریت حوزه زندانیان مالی و جرایم خشن، اسلحه و مهمات و قاچاق سوخت از دیگر توفیقات دادگستری استان بوده است.

وی تاکید کرد: طرح تکریم ارباب و رجوع یک شعار نیست که در بخشنامه‌ها بماند و باید در عمل تحقق یاید که در راستای تحقق این مهم نیز تلاش‌هایی صورت گرفته است.

دادستان اراک نیز در این آیین گفت: سیاست‌های قوه قضایی با جدیت دنبال می‌شود و بحث ارتقای امنیت اجتماعی به‌عنوان مهمترین اولویت در دستور کار است.

«ربیع الله قربانی» افزود: بهبود امنیت اقتصادی با هدف پشتیبانی از تولید و مانع زدایی‌ها نیز از دیگر برنامه‌های مهم است که نبازمند برنامه اصلی دارد و در این راستا کار ویژه دنبال می‌شود.

در این آیین به صورت ویدئو کنفرانس با دادستان کل کشور، از زحمات «عباس قاسمی » دادستان سابق اراک تقدیر و «ربیع الله قربانی» به‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب اراک معرفی شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

280796