در گفت و گو با پرسون مطرح شد؛

16 تیم برای لیگ زیاد بود / طباطبایی نتوانست به بسکتبال سالن بدهد

کارشناس و مفسر بسکتبال ایران در گفت و گو با پرسون انتقاداتی را نسبت به این فصل از رقابت های لیگ برتر بسکتبال وارد کرد و در رابطه با مصاحبه اخیر طباطبایی در رابطه با فقیر بودن فدراسیون بسکتبال واکنش نشان داد.

تصویر 16 تیم برای لیگ زیاد بود / طباطبایی نتوانست به بسکتبال سالن بدهد

به گزارش سایت خبری پرسون، افشین رضاپور کارشناس و مفسر بسکتبال ایران در گفت و گو با پرسون عنوان کرد: این فصل از رقابت ها با حضور 16 تیم برگزار شد که به نظر من این تعداد تیم برای چنین لیگی زیاد است و باید با حضور تعداد تیم های کمتری این لیگ برگزار شود.

رضاپور گفت: این لیگ کشش 12 تیم را دارد؛ البته همان لیگ 12 تیمی هم به صورت نابرابر برگزار می شد.

این کارشناس و مفسر بسکتبال افزود: کیفیت این فصل از رقابت ها نازل بود. تعداد دیدارهایی که با کیفیت بالا برگزار می شد واقعا کم بود. اگر ما می گوییم بازی باید با کیفیت باشد این موضوع به نفع بسکتبال است. به هر حال دیدار با کیفیتی که به بسکتبال کمک کند ندیدیم و عملا اتفاقی نیفتاد.

وی تاکید کرد: ما در این لیگ همان چیزی را دیدیم که در پنج ، شش فصل گذشته رخ داده بود. هیچ چیز جدیدی برای تغییر رخ نداد، نفرات همان قبلی ها بودند و کیفیت بازی ها هم فرقی نکرده بود. نه چهره جدیدی دیدیم و نه شاهد بروز یک پدیده جدید بودیم. همه چیز تکرار مکررات گذشته بود.

رضاپور ادامه داد: روز گذشته یک مسابقه در نیمه نهایی برگزار شد. یک طرف میدان تیم شهرداری گرگان بود که مشخص است وقتی این تیم یک پای بازی باشد چه اتفاقی می افتد. شهرداری با اختلاف 25 امتیاز نتیجه مسابقه مقابل شیمیدر را برد و به نظر من این اختلاف حتی می توانست بیشتر شود و به عدد 30 هم برسد.

این مفسر در رابطه با تیم های قابل توجه این فصل نیز یادآور شد: مس رفسنجان از تیم های خوبی بود که در این فصل شاهد حضورش در لیگ بودیم. با اینکه نماینده رفسنجان نخستین فصل حضور خود را در لیگ بسکتبال سپری می کرد اما عملکرد خوبی داشت و بازی های خوبی را همه از این تیم دیدیم.

رضاپور در رابطه با مصاحبه اخیر رامین طباطبایی رییس فدراسیون بسکتبال که این فدراسیون را فقیرترین در میان همه فدراسیون ها معرفی کرده بود نیز گفت: طباطبایی حرف جدیدی نزده است. ما از نظر توسعه زیرساختی هیچ پیشرفتی نکرده ایم. طباطبایی در سه سال و نیم ریاست خود بر فدراسیون بسکتبال برای تغییر این زیرساخت ها کاری نکرد و نتوانست یک سالن جدید را به این مجموعه اضافه کند.

وی خاطرنشان کرد: او وعده سالن افراسیابی را داده بود اما این اتفاق نیفتاد و او در عمل نتوانست کاری کند. کاستی های مدیریتی را در بسکتبال می بینیم. رییس فدراسیون قدرت و اختیاری برای افزودن سالنی جدید به بسکتبال نداشت.

280545