کسب رتبه سوم کاراته بانوان جهان توسط بانوی گیلانی

سارا بهمنیار کاراته کای گیلانی در رتبه سوم برترین کاراته کاران جهان در وزن خود قرار گرفت.
تصویر کسب رتبه سوم کاراته بانوان جهان توسط بانوی گیلانی

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، رئیس هیات کاراته استان گیلان روز سه شنبه گفت: سارا بهمنیار از گیلان در جدیدترین رنکینگ (رتبه بندی) اعلامی از سوی فدراسیون جهانی کاراته موفق به کسب رتبه سوم شد.

مزدا صوفی افزود: بر اساس اعلام فدراسیون جهانی کاراته، در بخش بانوان و در وزن ۵۰- کیلوگرم، سارا بهمنیار ملی پوش کاراته استان گیلان با کسب پنج هزار و۶۷۷ امتیاز در رتبه سوم این وزن بالاتر از تعدادی از کاراته کاران نامدار این وزن قرار گرفت.

وی ادامه داد: سراب اوزچلیک کاراته کای نامدار ترکیه و میهو میهارا از ژاپن بالاتر از سارا بهمنیار در این رتبه بندی قرار گرفتند و خوشبختانه بهمنیار توانست رتبه سوم را در این رتبه بندی جهانی به خود اختصاص دهد.

رئیس هیات کاراته استان گیلان بیان کرد: البته امیدواریم بهمنیار کاراته کای شایسته و ملی پوش گیلانی و یکی از امیدهای ورزش گیلان و کشور برای کسب مدال المپیک بتواند در مسابقات المپیک توکیو با قدرت حضور یابد و مدال شایسته ای را کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: بهمنیار همچنین در مرحله اول لیگ جهانی کاراته وان در سال ۲۰۲۱ که به مدت سه روز در استانبول ترکیه برگزار شد، سرانجام مدال برنز و مقام سوم این مسابقات را تصاحب کرد.

سارا بهمنیار کاراته کای گیلانی تاکنون مدال‌های زیادی را کسب کرده که از جمله آنها کسب مدال نقره لیگ جهانی وان اتریش، مدال طلای پنجمین مرحله لیگ جهانی ۲۰۱۹ ژاپن، مدال طلای ششمین مرحله لیگ کاراته وان در مسکو، مدال برنز لیگ جهانی کاراته وان امارات، مدال نقره مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا، مدال نقره مسابقات امیدهای آسیا در قزاقستان و همچنین مدال نقره لیگ جهانی کاراته وان ژاپن است.

بهمنیار در نخستین حضورش در تیم ملی بزرگسالان توانست در رقابت‌های جهانی اسپانیا مدال برنز کسب کرده و به عنوان اولین بانوی گیلانی دارنده مدال جهانی در رشته کاراته معرفی شود.

منبع: ایرنا

280542