نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

ساماندهی جامعه با گفتمان هدفمند قرآنی امکان پذیر است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: جامعه با گفتمان و فعالیت‌های هدفمند قرآنی سامان می‌یابد که برای تحقق این مهم باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

تصویر ساماندهی جامعه با گفتمان هدفمند قرآنی امکان پذیر است

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه در نشست با دستگاه های اجرایی استان مرکزی با هدف تدوین برنامه های قرآنی در سال جاری، افزود:تهدید حوزه فرهنگ،امروز به عنوان یکی از تهدیدهای اصلی برای جمهوری اسلامی است که فکر،اندیشه، اعتقاد، ایمان، استقلال طلبی و هویت دینی جوانان این مرز و بوم را نشانه گرفته است و تنها راه خنثی سازی این توطئه ها،گسترش فعالیت قرآنی در جامعه است.

وی ادامه داد: انقلاب و نهضت امام خمینی (ره) بر پایه قرآن شکل گرفت و حاکمیت جمهوری اسلامی برگرفته از دستورات و حاکمیت خداوند است، بنابراین گسترش فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) باید سرلوحه تمامی امور قرار گرفته و هر یک از نهادهای اجرایی باید در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

امام جمعه اراک گسترش فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) را ضامن سلامت جامعه دانست و اظهار داشت: اجرای برنامه‌های قرآنی هدفمند در سال جاری به خصوص در ماه مبارک رمضان یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است که آحاد مردم و مسئولان باید برای تحقق این خواسته معظم‌له مشارکت داشته باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: با وجود اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در سال‌های گذشته، همچنان جامعه تشنه معنویت و موازین قرآنی است و باید با همت و وحدت جمعی در سال جاری یک اقدام شایسته و ماندگار در استان مرکزی انجام شود.

وی اضافه کرد: وجود شاخص‌های ارزشمندی همچون امام راحل، کربلایی کاظم ساروقی، ملافتحعلی سلطان‌آبادی، حاج‌آقانورالدین و پروین اعتصامی انتظارات از استان مرکزی را به خصوص در حوزه فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) افزایش داده و باید این استان با اجرای برنامه‌های قرآنی موثر سرآمد دیگر استان‌های کشور باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: آحاد مردم و مسئولان باید تلاش کنند فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه طنین انداز شود و باید برنامه ریزی دقیق در این راستا انجام شود و استان مرکزی به عنوان استان قرآنی به کشور معرفی شود.

280318