داوطلبان مازندرانی ثبت نام را به تاخیر نیندازند

مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با بیان اینکه فرصت ثبت‌نام برای داوطلبی نامزدی شورای اسلامی روستاها یک هفته است ، تاکید کرد: داوطلبان شورای روستایی مازندران بهتر است ثبت نام را به تاخیر نیندازند و در همان روزهای نخست ثبت نام کنند.

تصویر داوطلبان مازندرانی ثبت نام را به تاخیر نیندازند

به گزارش سایت خبری پرسون از مازندران، محمد محمدی روز دوشنبه همزمان با آغاز ثبت نام از داوطلبان شورای روستایی افزود : احتمال بروز برخی ایرادات در مراحل ثبت نام همواره وجود دارد و به همین دلیل هم به تاخیر انداختن ثبت نام سبب می شود تا زمان رفع ایراد برای داوطلبان باقی نماند.

ثبت‌نام داوطلبان نامزدی ششمین دوره شورای اسلامی روستاها برای سه هزار و ۶۰۰ روستای مازندران از صبح امروز همزمان با سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین ادامه خواهد داشت.

مدیرکل انتخابات استانداری مازندران وی با اعلام این که فرصت برای نام نویسی در انتخابات شوراهای روستا یک هفته است، بر لزوم تکمیل مدارک ثبت نام تاکید کرد و گفت: مدارک هویتی و تحصیلی به اضافه گواهی عدم سوء پیشینه جهت ثبت نام ضروری است.

وی توضیح داد : ثبت نام برای شورای روستایی هم مانند شورای شهر به چهار شیوه حضوری، استفاده از اپلیکیشن موبایلی، حضور در دفاتر پیشخوان و همچنین ثبت نام به وسیله رایانه شخصی امکان پذیر است.

محمدی با اعلام این که متقاضیان برای نام نویسی حضوری باید به بخشداری ها مراجعه کنند که از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر پذیرای آنان خواهند بود ، گفت : نام نویسی به روش های اینترنتی و شخصی ۲۴ ساعته است اما به دلیل اینکه ثبت نهایی باید از سوی بخشداری ها انجام شود، بهتر است داوطلبان ثبت نام را در همان ساعات اولیه صبح انجام دهند تا تکمیل مراحل ثبت نامشان سرعت بگیرد.

استان مازندران طبق نتایج آخرین سرشماری سه میلیون و ۲۵۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۳ درصد از آنان در سه هزار و ۶۶۲ روستا ساکن هستند.

بر اساس گزارش های رسمی، سه هزار روستا مازندران دارای سکنه دایم و بقیه روستاها هم سکنه فصلی دارند.

مطابق با قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، تعداد اعضای شورای در روستاهای دارای تا یکهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت سه نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل و در روستاهای دارای بیشتر از یکهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت هم پنج نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی البدل است.

همچنین مطابق قانون، انتخابات هر تیره عشایر کوچ رو کشور عینا مطابق انتخابات شورای اسلامی روستا برگزار خواهد شد.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و تیره های عشایری روز ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار می شود.

منبع: ایرنا

280231